Claudia Ştirbei, 27 de ani, care a lucrat mai mulţi ani în agenţia de turism Happy Tour, a decis în urmă cu aproape trei ani să îşi facă propriul business cu haine pentru femei însărcinate, pe care să le vândă pe internet.
Alături de soţul ei, a semnat contracte cu doi furnizori de haine din Polonia şi cu unul din Anglia, iar în aprilie anul trecut a inaugurat magazinul online de haine MamaBoutique, înregistrat pe firma Mobile Mary Market din Bucureşti.
Pe magazinul online se pot comanda rochii, cămăşi, pantaloni, salopete, pijamale sau costume de baie. Hainele sunt din materiale eco (modal), din bumbac şi elastan, spune Ştirbei. Pe lângă haine, în magazinul online se vând şi accesorii pentru femeile însărcinate, precum centuri, articole pentru femeile care au născut prin cezariană şi alte accesorii dedicate.
"Cererea pentru aceste haine este mare. Afacerea este rentabilă, înregistrează profit. Pot spune că aduce venituri mult mai mari decât salariul pe care îl aveam ca angajată", a spus ea, fără să facă public nivelul încasărilor.
Lunar magazinul online primeşte circa 500 de comenzi de la cliente din toată ţara, iar vânzările sunt peste aşteptările tinerei antreprenoare, care afirmă că în următoarele şase luni va fi recuperată investiţia de 25.000 de euro. Preţul articolelor vestimentare variază între 100 şi 300 de lei, ceea ce înseamnă că încasările lunare s-ar putea ridica la cel puţin 50.000 de lei (11.600 euro), potrivit estimărilor ZF.
Chiar dacă pentru români conceptul "shopping online" este unul relativ nou, în comparaţie cu ceea ce se întâmplă în Occident, există deschidere şi interes pentru acest mod de a face cumpărături, iar piaţa de comerţ online este în creştere.
Claudia Ştirbei şi-a promovat magazinul online prin organizarea de evenimente pe diferite teme, găsind parteneri precum MedLife şi alte companii.
În prezent, pe lângă magazinul online, familia Ştirbei a dezvoltat şi un showroom cu haine pentru gravide în Floreasca, unde pot fi probate hainele. Mai mult, ea a semnat contracte şi cu alţi furnizori, din Anglia, Olanda şi Statele Unite. Mamaboutique vizează femeile însărcinate active, care participă la evenimente sau întâlniri în timpul sarcinii, după cum afirmă Claudia Ştirbei.
Tricouri "made in Buzău" de 109 lei
O altă antreprenoare, designerul Raluca Stroe, a dezvoltat tot un magazin online cu haine pentru femei însărcinate, alături de partenerul Cristi Stuhuleţ, de profesie informatician.
"Ideea de afaceri a apărut în urmă cu doi ani, când Raluca a sesizat că această nişă de haine pentru femei gravide nu este bine acoperită, aşa cum se întâmplă în străinătate", a declarat Cristi Stuhuleţ, 38 de ani, absolvent al Academiei de Studii Economice.
Anul acesta cei doi au inaugurat magazinul online Mamagama.ro, activitatea fiind realizată pe PFA (persoană fizică autorizată). Gama de produse pentru femei însărcinate este formată din tricouri dintr-un material pe bază de bambus organic. Hainele sunt ilustrate de artişti din Londra, New York şi Hong Kong. "Am încercat să aducem materialele pentru haine din India şi din alte ţări, dar până la urmă am găsit un partener serios în Estonia. Producţia se face însă într-o fabrică din Buzău", a declarat Cristi Stuhuleţ. Preţul unui tricou este de 109 lei sau 130 de lei, potrivit datelor de pe site.
Investiţia iniţială în găsirea furnizorilor, achiziţia materialelor şi producţia este estimată la 10.000-15.000 de euro.
Până în prezent s-au produs 500 de articole vestimentare pentru femei însărcinate, din care jumătate au fost vândute.
Hainele sunt ţinute într-un depozit din Bucureşti şi vândute doar prin comenzi online, transportul fiind asigurat gratuit de curierul TNT.
Magazinele de pe internet cresc şi afacerile curierilor din România. De exemplu, coletele livrate pentru companiile ce fac comerţ online contribuie cu circa 10% la cifra de afaceri a companiei FAN Courier, adică aproape 4 milioane de euro.
"Cât am stat un an acasă (în concediu de maternitate - n. red.) am avut prea puţin timp de shopping, aşa că multe din cumpărături le-am făcut online. Mă refer mai ales la cumpărăturile care au legătură cu creşterea şi îngrijirea copilului.
Pe această piaţă a magazinelor online de haine pentru femei însărcinate mai activează sling.ro sau hiphip.ro.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels