Companii

Afacere online cu haine pentru femei însărcinate: vânzări lunare de mii de euro cu materiale bio

Afacere online cu haine pentru femei însărcinate: vânzări lunare de mii de euro cu materiale bio

Comerţul online din România a înregistrat anul trecut o creştere de 24%, până la 159 mil. euro

Autor: Mirabela Tiron

02.03.2012, 00:05 3028

Claudia Ştirbei, 27 de ani, care a lucrat mai mulţi ani în agenţia de turism Happy Tour, a decis în urmă cu aproape trei ani să îşi facă propriul business cu haine pentru femei însărcinate, pe care să le vândă pe internet.

"Am început să mă documentez cu privire la haine pentru gravide când mai multe colege de serviciu au rămas însărcina­te. Ulterior, după ce am născut şi eu, am decis să încep să îmi fac un magazin online de haine, având în vedere potenţialul internetului şi nevoia de haine speciale pentru femei însărcinate", spune Claudia Ştirbei, absolventă a Academiei de Studii Economice. Ea afirmă că după ce a născut a vrut să facă o activitate care să îi permită să stea mai mult cu copilul.

Alături de soţul ei, a semnat contracte cu doi furnizori de haine din Polonia şi cu unul din Anglia, iar în aprilie anul trecut a inaugurat magazinul online de haine MamaBoutique, înregistrat pe firma Mobile Mary Market din Bucureşti.

Pe magazinul online se pot comanda rochii, cămăşi, pantaloni, salopete, pijamale sau costume de baie. Hainele sunt din mate­ria­le eco (modal), din bumbac şi elastan, spune Ştirbei. Pe lângă haine, în magazinul online se vând şi accesorii pentru femeile însărcinate, pre­cum centuri, articole pentru femeile care au născut prin cezariană şi alte accesorii dedicate.

"Cererea pentru aceste haine este mare. Afacerea este rentabilă, înregistrează pro­fit. Pot spune că aduce venituri mult mai mari decât salariul pe care îl aveam ca angajată", a spus ea, fără să facă public nivelul încasărilor.

Lunar magazinul onli­ne primeşte circa 500 de co­menzi de la cliente din toa­tă ţara, iar vânzările sunt peste aş­teptările ti­ne­rei antre­prenoare, care afirmă că în urmă­toa­­rele şase luni va fi re­cu­perată investiţia de 25.000 de euro. Preţul arti­colelor vestimentare va­riază între 100 şi 300 de lei, ceea ce înseamnă că înca­sările lunare s-ar putea ridica la cel puţin 50.000 de lei (11.600 euro), potrivit estimărilor ZF.

Chiar dacă pentru români conceptul "shopping online" este unul relativ nou, în comparaţie cu ceea ce se întâmplă în Occident, există deschidere şi interes pentru acest mod de a face cumpărături, iar piaţa de comerţ online este în creştere.

Claudia Ştirbei şi-a promovat magazinul online prin organizarea de evenimente pe diferite teme, găsind parteneri precum MedLife şi alte companii.

În prezent, pe lângă magazinul online, fa­mi­lia Ştirbei a dezvoltat şi un showroom cu hai­ne pentru gravide în Floreasca, unde pot fi pro­bate hainele. Mai mult, ea a semnat con­trac­te şi cu alţi furnizori, din Anglia, Olanda şi Statele Unite. Mamaboutique vizează fe­meile însărcinate active, care participă la evenimente sau întâlniri în timpul sarcinii, după cum afirmă Claudia Ştirbei.

Tricouri "made in Buzău" de 109 lei

O altă antrepre­noa­re, designerul Ra­luca Stroe, a dezvoltat tot un maga­zin online cu haine pentru femei însărcinate, ală­turi de partenerul Cristi Stu­huleţ, de profesie infor­matician.

"Ideea de afa­ceri a apărut în ur­mă cu doi ani, când Raluca a sesizat că aceas­tă nişă de haine pen­tru femei gravide nu este bi­ne acoperită, aşa cum se în­tâm­plă în străinătate", a declarat Cristi Stuhuleţ, 38 de ani, absolvent al Acade­miei de Studii Economice.

Anul acesta cei doi au inaugurat magazinul online Mamagama.ro, activitatea fiind rea­lizată pe PFA (persoană fizică autorizată). Gama de produse pentru femei însărcinate este formată din tricouri dintr-un material pe bază de bambus organic. Hainele sunt ilustrate de ar­tişti din Londra, New York şi Hong Kong. "Am încercat să aducem materialele pentru haine din India şi din alte ţări, dar până la urmă am găsit un partener serios în Estonia. Pro­duc­ţia se face însă într-o fabrică din Buzău", a declarat Cristi Stuhuleţ. Preţul unui tricou este de 109 lei sau 130 de lei, potrivit datelor de pe site.

Investiţia iniţială în găsirea furnizorilor, achiziţia materialelor şi producţia este estimată la 10.000-15.000 de euro.

Până în prezent s-au produs 500 de articole vestimentare pentru femei însărcinate, din care jumătate au fost vândute.

Hainele sunt ţinute într-un depozit din Bu­cu­reşti şi vândute doar prin comenzi online, trans­portul fiind asi­gu­rat gratuit de cu­rierul TNT.

Magazinele de pe in­ter­net cresc şi afa­ce­rile cu­rie­rilor din Ro­­mâ­nia. De exem­plu, co­­le­te­le li­vrate pentru com­paniile ce fac comerţ on­line con­tri­buie cu circa 10% la ci­fra de afa­ceri a com­pa­niei FAN Cou­rier, adică aproa­pe 4 mi­lioane de euro.

"Cât am stat un an acasă (în concediu de ma­ter­nitate - n. red.) am avut prea puţin timp de shopping, aşa că multe din cumpărături le-am făcut online. Mă refer mai ales la cum­părăturile care au legătură cu creşterea şi în­grijirea copilului.

Pe această piaţă a magazinelor online de haine pentru femei însărcinate mai activează sling.ro sau hiphip.ro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO