Companii

Afacerile Electrolux, pe un trend de crestere de 50%, peste ritmul pietei

30.04.2004, 00:00 35



Producatorul suedez de aparatura electrocasnica Electrolux a realizat in primul trimestru al acestui an o crestere de 50% a cifrei de afaceri din Romania, in conditiile in care avantul pentru sistemele de creditare s-a diminuat. Cresterea capacitatii de productie si a vanzarilor la anumite categorii de produse mai putin reprezentate anul trecut au compensat insa aceasta evolutie.



Anul trecut, Electrolux a avut o cifra de afaceri de 105 milioane euro. In cazul in care ritmul de crestere de pe primul trimestru s-ar mentine la nivelul acestui an, producatorul suedez va realiza in Romania o cifra de afaceri de 150 de milioane de euro.



"Comparativ cu primele trei luni ale anului trecut, vanzarile de lazi frigorifice s-au dublat, iar cele de cuptoare cu microunde s-au triplat, crestere explicata atat prin diversificarea gamei de produse, cat si prin cererea ridicata de astfel de aparate de pe intreaga piata. Aceasta crestere a cererii de cuptoare cu microunde este la randul ei justificata de ritmul din ce in ce mai alert al vietii de zi cu zi si de beneficiile oferite consumatorilor, in aceste conditii, de un astfel de produs", spune Carmen Georgescu, director de marketing si comunicare la Electrolux Romania.



Cea mai puternica pozitie a grupului suedez este insa detinuta in segmentul de aragazuri, unde marca Zanussi detine primul loc. De altfel, fabrica pe care Electrolux o detine la Satu Mare produce tocmai aragazuri Zanussi.



De la venirea sa ca actionar la fabrica de aragazuri de la Satu Mare, producatorul suedez a investit permanent in dezvoltarea capacitatii de productie care a ajuns anul acesta 700.000 de unitati, adica aproape dublu fata de situatia din urma cu doi ani. Mai bine de trei sferturi din productia realizata este exportata.



Investitiile de pana acum, care depasesc 14 milioane euro, au fost parte a strategiei de dezvolare a activitatii in Europa de Est anuntata de grupul suedez. Potrivit acesteia, Electrolux trebuia sa deschida o noua fabrica de aparate frigorifice in Ungaria, una de masini de spalat in Rusia si vroia sa dubleze capacitatea de productie de aragazuri a fabricii de la Satu Mare, pe fondul transferarii unei parti din productia pe care Electrolux o realiza in cateva dintre tarile europene.



Principalii concurenti ai Electrolux pe piata romaneasca sunt, la fel ca si la nivel mondial, grupuri europene precum Bosch-Siemens, asiatice, precum LG, Samsung, Daewoo Electronics, dar si producatori locali precum Arctic. Aproape fara exceptie, fiecare dintre acestia au realizat anul trecut cresteri importante ale vanzarilor, sustinute in principal de explozia creditelor de consum.



Electrolux nu este singurul grup strain cu activitati de productie pe piata locala si care are planuri mari pentru anul acesta.



Producatorul local de frigidere Arctic, care a fost cumparat de grupul turcesc Arcelik, a realizat la ranul sau o crestere a cifrei de afaceri de 80% anul trecut, pana la 94 de milioane de euro, urmand ca anul acesta sa se ajunga, potrivit oficialilor companiei, la 140 milioane euro. Arctic are in prezent o capacitate de productie de 750.000 de aparate frigorifice anual, aproape doua treimi fiind din productie fiind destinata exportului.
ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24