Comerciantul german Metro Cash & Carry, care a intrat pe piaţa locală în urmă cu mai bine de două decenii, şi-a majorat anul trecut cifra de afaceri din România cu 10%, până la 1,08 mld. euro. Acesta este cel mai puternic avans din ultimii 12 ani.
„În anul financiar 2017/2018 (1 octombrie 2017 - 30 septembrie 2018) am avut o cifră de afaceri de 1,083 mld. euro, în creştere cu 110 milioane euro faţă de anul financiar trecut“, spune Roland Ruffing, executivul german care conduce operaţiunile locale ale Metro Cash & Carry.
Creşterea este una organică, mai exact compania nu a deschis niciun magazin propriu în 2018, un an marcat de o creştere de circa 5% a consumului privat şi cu o inflaţie de circa 4%.
Nemţii au local 30 de magazine cash & carry şi nu anunţă planuri de expansiune. Compania anunţă însă că îşi concentrează atenţia pe susţinerea micilor comercianţi, care sunt de altfel clienţii Metro, fără de care businessul de tip cash & carry ar dispărea în timp.
„În linie cu strategia noastră (...) am decis să facem un pas curajos către segmentul magazinelor tradiţionale de proximitate, unde Metro este lider de piaţă cu brandul LaDoiPaşi. Iar piaţa a fost mai mult decât favorabilă, întrucât aşteptările consumatorilor s-au schimbat: îşi doresc cumpărături uşoare, rapide şi plăcute în cadrul comunităţii.“
Reţeaua LaDoiPaşi nu este deţinută de grupul german, ci de antreprenori români parteneri în franciză ai Metro.