Companii

Alex Bădilă, Publicis: Să tai bugetele de publicitate fără să te gândeşti la urmări este o atitudine greşită

Alex Bădilă, Publicis: Să tai bugetele de publicitate fără să te gândeşti la urmări este o atitudine greşită

Alex Bădilă lucrează în cadrul grupului de comunicare Publicis România din 2002, iar de patru ani a fost numit la conducerea agenţiei de publicitate Publicis, care anul trecut a rulat o cifră de afaceri de 14,9 mil. euro, nivel similar cu cel înregistrat în anul anterior

18.07.2010, 23:14 176

Într-o perioadă în care companiile se bat în promoţii, înîncercarea de a-şi îndeplini un obiectiv pe termen scurt decreştere a vânzărilor, numărul brandurilor noi puse pe piaţă ascăzut faţă de anul trecut, deoarece într-un an de criză "este maigreu să experimentezi pe banii tăi."
"Mă tem să nu ajungem în situaţia în care preţul va fi rege. Astava depinde foarte mult de evoluţia pieţei. Mă aştept ca o parte dinpiaţă să iasă de sub imperiul promoţiilor şi să înceapă săconstruiască branduri", afirmă Alex Bădilă, care precizează că dinrăzboiul preţurilor se iese foarte greu.
El spune că în continuare companiile sunt tentate să ia decizii petermen scurt, fără a se mai construi nimic la nivel de brand. "Înperioadă de criză se spune că este stimulată creativitatea.Standardul a devenit însă "play-safe". Există adversitate faţă derisc, faţă de ideile noi, netestate, nemăsurabile direct învânzări, a doua zi. Deciziile sunt conservatoare."
Nici atitudinea faţă de bugete nu s-a schimbat în comparaţie cuanul trecut, iar unele companii sunt tentate să reducă cheltuielilecu publicitatea fără să ia în calcul impactul pe care îl va avealipsa comunicării.
"Să tai bugetele fără să te gândeşti la urmări, fără să îţi faci uncalcul, cred că este o atitudine greşită. Companiile care evită sămai comunice ar trebui să plece de la întrebarea: uite ce buget am,ce fac cu el? Nu de la ideea «tai bugetul pentru că nu am bani deX»."
Alex Bădilă lucrează în cadrul grupului de comunicare PublicisRomânia din 2002, iar de patru ani a fost numit la conducereaagenţiei de publicitate Publicis, care anul trecut a rulat o cifrăde afaceri de 14,9 mil. euro, nivel similar cu cel înregistrat înanul anterior.
Publicis face parte din grupul de comunicare Publicis România,alături de agenţia de media Optimedia şi agenţia de organizare deevenimente Publicis Events, care anul trecut au avut afacericumulate de 32 milioane de euro, în scădere de la aproape 49milioane de euro cât a înregistrat în anul anterior.
"Anul trecut, nu numai că nu am dat afară oameni şi nu am tăiatsalariile, dar chiar am făcut angajări. Criza ne-a găsit ancoraţiîn realitate."
Pentru acest an, Alex Bădilă se aşteaptă la o scădere atât a cifreide afaceri, cât şi a profitabilităţii.
"La nivel de cifră de afaceri, anul trecut a fost mai bine ca în2008. Nu putem spune însă acelaşi lucru despre profitabilitate. Aufost clienţi noi, mai multe proiecte rulate de anvergură mai mare,linii noi de business pentru clienţii existenţi, dar am câştigatmai puţin. Este posibil ca în acest an să fim la cifra de afacerişi profitabilitate sub nivelul lui 2009."
În condiţiile în care bugetele alocate publicităţii au scăzut, AlexBădilă spune că new businessul s-a transformat din opţional învital pentru o agenţie care vrea să-şi păstreze un anumit venit."Businessul nostru s-a bazat pe două mari direcţii: new business şilinii noi de business ale clienţilor pe care îi aveam în portofoliu(dacă, spre exemplu, lucram doar creaţia, acum am luat şiproducţia, BTL-ul sau online-ul.)"
De la începutul lui 2010, Publicis şi-a extins portofoliul cuclienţi noi: brandul de bere Stejar, apa minerală Bilbor (pentrucare realizează campania de lansare), Microsoft România (pentrucare va asigura servicii de creaţie şi media, inclusiv lansareaMicrosoft Office 2010).
Câştigarea de noi clienţi face parte din obiectivele pe careagenţia şi le-a stabilit pentru acest an. "Obiectivele agenţiei sepot împărţi în trei categorii: strângerea rândurilor cu clienţii,investiţii şi extindere în zona de digital (resurse, expertiză,gama de servicii), consolidarea nucleului strategic pentru a oferivaloare adăugată clienţilor."
În ceea ce priveşte evoluţia pieţei de publicitate, Alex Bădilă nueste prea optimist şi aşteaptă o scădere mai mare decât preconizasela începutul anului. "Dacă până acum erau estimări cum că piaţa depublicitate va scădea cu 10% în acest an, cred că ne putem aşteptala o scădere cu 10-15%, faţă de 2009, atunci când piaţa s-a reduscu 40-45%."

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO