Companii

Alexandrion ataca piata de whisky si intra in competitie cu Ballantine's si Johnnie Walker

Alexandrion ataca piata de whisky si intra in competitie cu Ballantine's si Johnnie Walker
29.10.2008, 14:32 819

"Alexandrion a decis sa nu ramana doar un producator de brandy, ci si un producator de white sprits (gin, vodca, tequila - n. red.) si whisky. Am vazut ca s-au schimbat obiceiurile de consum, si in prezent, in timp ce Romania, Rusia, Ucraina si China prefera sa consume din ce in ce mai mult whisky, SUA si Marea Britanie prefera vodca, aceasta fiind cea mai vanduta bautura alcoolica din lume", a declarat George Christoforidis, cel care a preluat conducerea diviziei de bauturi alcoolice a grupului Alexandrion la inceputul acestei luni. 

Christoforidis, 35 de ani, face parte din echipa Alexandrion din primul trimestru al anului 2008, pana in luna octombrie el ocupand functia de director de comunicare si marketing al gru-pului elen. Anterior, Christoforidis s-a aflat atat la conducerea companiei Greek Media Group, care detine saptamanalul Prezent, cat si la cea a producatorului brandului de crema de ciocolata Finetti, Cream Line Romania.
Alexandrion a intrat pe piata de whisky din cea de-a doua jumatate a acestui an prin intermediul unui contract incheiat cu producatorul scotian de whisky, William Grant, producatorul brandului de standard scotch whisky Grant's, distribuit pe plan local de Cristalex, unul dintre cei mai mari importatori de bauturi alcoolice de pe plan local.
"Este un contract incheiat pe o perioada de cinci ani intre Alexandrion si afacerea de familie William Grant, prin intermediul caruia compania scotiana va produce pentru noi, in sistem private label, marcile de blended scotch whisky Red Bowler si Highland Peak in fabricile detinute in Scotia, urmand ca toate investitiile sa fie asigurate de Alexandrion", a explicat Christoforidis.
Astfel, Alexandrion va intra in com-petitie directa cu branduri ca Ballantine's (Pernod Ricard Romania), Johnnie Walker (Sollers PPD) sau Teacher's (Cristalex). Potrivit estimarilor facute de reprezentantul Alexandrion, brandul Red Bowler, care va avea o campanie de promovare din luna noiembrie a acestui an, detine deja 3% din piata locala de blended scotch.
"Targetul nostru este ca in urmatorii cinci ani sa obtinem o cota de piata de 12-15% din piata cu acest brand, mai ales deoarece in viitorul apropiat va fi lansata si marca Black Bowler, cu o vechime de 12 ani", spune directorul general al diviziei de bauturi alcoolice a grupului Alexandrion.
Prin intermediul acestui contract, Alexandrion va mai comercializa pe plan local, incepand cu anul acesta, si o marca proprie de bourbon, Hogs, produsa tot in sistem private label in cadrul unor unitati de productie din Statele Unite. Acesta va avea drept competitor brandul Jim Beam, aflat de asemenea in portofoliul Cristalex.
 "Suportul pe care brandurile internationale de bauturi alcoolice, importate pe plan local, il au in investitiile realizate in marketing reprezinta un zid pe care trebuie sa il depasim. In plus, aceste branduri au o istorie pe care brandurile noastre nu le vor avea", afirma reprezentantul grupului elen.
Christoforidis sustine ca Alexandrion detine in prezent 35% din piata locala a bauturilor alcoolice, urmand ca aceasta cota sa creasca in 2009 cu unul sau doua procente, ca urmare a intrarii pe categoria de whisky.
Producatorul isi indreapta insa atentia si catre dezvoltarea segmentului de vodca, categorie pe care este prezent cu brandul Kreskova, pe segmentul mediu, si Code Zero, pe segmentul premium, ambele marci fiind produse pe plan local.
Astfel, actionarii Alexandrion intentioneaza sa inceapa in luna martie a anului viitor constructia unei noi capacitati de productie, la Ploiesti, in continuarea celei pe care producatorul o detine in prezent.
"Ne asteptam ca piata sa creasca in continuare, de aceea am decis sa investim 12 milioane de euro in constructia unei noi capacitati de productie in apropierea celei actuale de la Ploiesti. Aceasta ne va asigura o capacitate de productie de 360.000 de litri pe luna, fata de capacitatea actuala de productie de 180.000-225.000 de litri pe luna, urmand ca vechea unitate de productie sa fie transformata intr-un depozit", spune Christoforidis.
 Alexandrion detine doua fabrici pe plan local, o unitate de productie de bauturi alcoolice la Ploiesti si o fabrica de alcool la Radauti. Producatorul isi asigura insa o parte din alcoolul pur folosit in productie si prin importuri din Franta si Polonia.
 Capacitatea actuala de productie a fabricii de la Ploiesti este de 160.000-180.000 de litri pe luna, in aceasta locatie fiind realizate 55 dintre produsele Alexandrion. Printre principalele branduri distribuite de producator pe plan local se numara Alexandrion, Brancoveanu, Royal, Classic (brandy), Kreskova, Code Zero (vodca) si Cava d'Oro (bauturi spirtoase economy).
"In urma acestei investitii intr-o noua capacitate de productie, in urmatorii cinci ani divizia de bauturi alcoolice a Alexandrion va avea cu 20% mai putini angajati decat in prezent", spune reprezentantul Alexandrion, care coordoneaza in acest moment aproximativ 500 de angajati.
Potrivit estimarilor lui Christoforidis, divizia de bauturi alcoolice a grupului Alexandrion va finaliza anul 2008 cu afaceri nete de peste 135 mil. lei (37 mil. euro), iar in 2009 de peste 150 mil. lei, in conditiile in care aceasta a inregistrat anul trecut afaceri de 108 mil. lei (32 mil. euro).
Alexandrion Group este o afacere detinuta de Nawaf Salameh, cu 50% din titluri, si trei firme din Cipru cu o participatie de 12,25%. Grupul are activitati in majoritatea sectoarelor economice.
Pe segmentul bauturilor alcoolice, principalii competitori ai grupului elen sunt atat companiile locale Prodal '94 si Scandic Distilleries, cat si importatorii Cristalex, Pernod Ricard Romania si Sollers PPD.
 
George Christoforidis, noul executiv din grupul Alexandrion
  • 35 de ani
  • ocupa functia de director general al diviziei de bauturi alcoolice a grupului Alexandrion din luna octombrie a acestui an
  • face parte din echipa Alexandrion din primul trimestru al anului 2008
  • a fost director general al companiei Greek Media Group pana in luna ianuarie a acestui an
  • a fost director general al producatorului brandului de crema de ciocolata Finetti, Cream Line Romania

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO