Companii

Alexandrion: Consumul de băuturi alcoolice şi-a revenit

Autor: Ioana David

10.03.2011, 23:40 255

Gyuri Eperjessy,director comercial al Alexandrion Grup România, cel mai mareproducător de băuturi alcoolice de pe piaţa locală, spune că înfebruarie consumul de băuturi alcoolice şi-a revenit uşor după unînceput de an greu, cu scăderi la nivelul total alpieţei.

"Ianuarie este cea maislabă lună a anului pentru mulţi dintre jucătorii din FMCG(industria bunurilor de larg consum- n.red.) de ani de zile fărălegă­tură cu criza care doar a adâncit scăderile", a spusEperjessy. Cu toate acestea, el a precizat că în pofidarevirimentului la nivelul consumului, vânzările au fost subaşteptări.

Şi în ceea ce priveştevânză­rile proprii, Alexandrion a început anul greu însă "înfebruarie lucrurile au revenit la normal", iar acum Eperjessyafirmă că firma este în linie cu ceea ce a bugetat.

Alexandrion Grup aînregistrat vânzări brute de 265 mil. lei (63,1 mil. euro) anultrecut, iar în 2011 şi-a bugetat o creştere de peste 5-6% "dacăpiaţa rămâne aceeaşi". În 2010, vânzările companiei au avut ocreştere în valoare însă au scăzut uşor în volum.

Alexandrion a preluatde la 1 martie distribuţia brandurilor din portofoliul companiei debăuturi de lux William Grant & Sons, Grant's, Glenfiddich,Balvenie, precum şi whisky-ul irlandez Tullamore Dew. Anterioraceste mărci erau distribuite de Cristalex. "În afara cazului încare există factori externi al căror efect nu poate fi absorbit decătre producători sau importatori, nu văd niciun motiv pentru carepreţurile ar creşte într-o perioadă în care toţi suntem aici pentrua stimula consumul", a mai spus Gyuri Eperjessy.

Potrivit unor estimărianterioare ale companiei, anul trecut piaţa băuturilor alcoolice ascăzut în volum cu circa 17%. Întrebat când se aşteaptă ca piaţa sărevină la nivelul anterior crizei, reprezentantul Alexandrion arăs­puns că "cel mai devreme în 2012-2013".

"Primul şi cel maigrav impact al crizei a avut loc la nivelul distribuitorilor în2009 spre final când s-au înregistrat falimente în retailultradiţional, credite neperformante şi alte probleme grave. Înultima perioadă asistăm la mă­rirea condiţiilor comerciale cătrepiaţă pe fondul contractării consumului pe care încercăm să leameliorăm prin suportul acordat distribuitorilor."


Cucinesebate

Alexandrion Group,companie controlată de omul de afaceri Nawaf Salameh, este prezentăpe piaţa din România din 1994. Principalii competitori aiAlexandrion Group sunt producătorii locali Prodal '94 şi ScandicDistilleries şi importatorii Cristalex, Pernod Ricard România şiSollers PPD.


Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO