Companii

Alka extinde Nutline cu investitii de 2,5 mil. euro

09.03.2009, 15:42 132

Grupul Alka, unul dintre cei mai mari producatori de dulciuri de pe piata locala, a anuntat ca va investi in acest an 2,5 mil. euro in fabrica de procesare a fructelor uscate de la Filipestii de Padure (Prahova) pentru extinderea capacitatii cu 20%.

Proiectul a vizat extinderea portofoliului de produse Nutline, pe o piata estimata la peste 50-60 mil. euro, pe care cei mai mari jucatori sunt in prezent Flipper Comimpex (Fiesta), Alka, Star Foods si Standard Snacks.
"In prima faza, in care focusul este promovarea la punctele de vanzare, investitiile in promovare se ridica la 200.000 de euro, iar valoarea bugetului de marketing pentru promovarea Nutline in 2009 este de circa 2 mil. de euro rate card", a declarat Amir Krenzia, directorul general si actionarul majoritar al Alka Group. El estimeaza o crestere de cel putin 30% a vanzarilor Nutline in acest an, comparativ cu 2008.
Investitiile de 2,5 mil. euro in fructele uscate Nutline au fost demarate in 2008, cand Alka a preluat liniile de productie ale Strauss, producatorul cafelei Doncafe, care a decis sa iasa de pe piata fructelor uscate pe care activa cu brandul Delis.
Alka mizeaza pe fructe uscate si la export. Compania detine in prezent doua fabrici, in Bucuresti si Filipestii de Padure, iar planurile pentru urmatorii ani vizeaza constructia unei unitati de productie in Parcul Industrial Ploiesti, unde Alka a concesionat in 2007 un teren de 3,6 hectare.
Napolitanele Alka si fructele uscate Nutline sunt produsele cu cea mai mare pondere in vanzarile totale realizate de companie. Reprezentantii acesteia nu au comunicat ponderea celor doua categorii in cifra de afaceri si nici valoarea vanzarilor totale in 2008. Afacerile Alka pot fi estimate la 40-50 mil. euro, potrivit previziunilor anterioare ale companiei.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO