Companii

Alprom: Am crescut cu 5%, dar mizam pe 10%

22.07.2003, 00:00 15

Producatorul de mobila Alprom din Pitesti a inregistrat in primele sase luni ale anului o cifra de afaceri de 10 milioane de dolari, in crestere cu 5% fata de aceeasi perioada a anului anterior, a spus pentru Ziarul Financiar Violeta Anton, director economic al companiei.
Alprom isi mentine totusi estimarile de crestere pentru intreg anul la un procent de 10%, preconizand o revenire a pietei de mobila din Europa Occidentala. "Piata europeana nu a avut o evolutie buna la inceputul anului, dar la Alprom nu a fost scadere. Noi am prevazut o crestere de 10%, dar am realizat doar 5%. Prima parte a anului a fost cu sincope, dar speram la o redresare in al doilea semestru", a declarat Anton.
Alprom estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de circa 22 milioane de dolari. "Suntem intr-o perioada de evaluare a rezultatelor financiare. Vom vedea pana la sfarsitul lunii daca rectificam previziunile", a precizat directoarea companiei.
Productia de mobilier a mers conform asteptarilor, dar mai putin produsele semifinite, cum ar fi cheresteaua sau PFL (placi aglomerate din lemn).
"Pe piata produselor din PFL, pe care Alprom exporta, au intrat produse mult mai ieftine din alte tari, iar vanzarile companiei au scazut. Vindeam aproximativ 1.000 de tone de PFL pe luna, insa in acest an, am vandut doar jumatate din aceasta cantitate", a explicat Violeta Anton.
Peste 70% din veniturile Alprom provin din exporturi, care s-au ridicat anul trecut la 14 milioane de dolari, iar estimarile pentru acest an vizau un nivel de peste 17 milioane de dolari. Principalele destinatii ale produselor companiei din Pitesti sunt Olanda, Franta, Germania si Anglia. La nivel national, circa 80% din vanzarile producatorilor autohtoni de mobila se realizeaza peste hotare, cea mai importanta piata fiind Uniunea Europeana.
Pentru a realiza previziunile de la inceputul anului, compania incearca sa gaseasca noi oportunitati de dezvoltare, cum ar fi patrunderea pe noi piete, dar si dezvoltarea retelei comerciale pe piata interna, cresterea productivitatii muncii. In plus, Alprom intentioneaza sa continue investitiile. In ultimii ani, compania a realizat anual investitii de aproximativ un milion de dolari, care au constat in special in modernizari tehnologice si introducere de noi masini si instalatii, imbunatatirea conditiilor de munca si mediu, iar acest nivel se va mentine si in acest an.
In 2002, profitul companiei a fost de circa 1,65 milioane de dolari, fata de 1,24 mil. $ in anul precedent. Pentru acest an, Alprom mizeaza pe un profit de peste doua milioane de dolari.
Principalele categorii de produse ale Alprom sunt bibliotecile (care aduc 11,6% din cifra de afaceri a companiei), bufetele si vitrinele (10,9%), comodele, mesele, dulapurile, paturile etc. Reprezentantii societatii estimeaza ca Alprom detine o cota de circa 3-4% din piata autohtona, principalii concurenti fiind Mobexpert, Silvarom, Imar si Pipera.
Producatorul de mobila face parte din grupul de firme Alprom din Pitesti, care este alcatuit din noua societati care isi desfasoara activitatea pe platforma Alprom. Grupul a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri totala de circa 28,5 milioane de dolari, in crestere cu aproape noua procente fata de valoarea din 2001.
Actionarii companiei sunt SIF Banat-Crisana, cu 1,74% din actiuni, PAS Alprom, cu 12,00% si salariatii Alprom, cu restul de 86,26%.
Productia de mobilier a crescut anul trecut cu 10,7% fata de valoarea din 2001, ajungand la 785 milioane de dolari, in timp ce exportul de mobila a avut o evolutie de-a dreptul exploziva, ajungand la 614,4 milioane de dolari, cu aproape 23% mai mult decat in 2001, mai ales pe fondul aprecierii euro in raport cu dolarul. bogdan.neagu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO