Companii

Amway a facut un profit de 2,2 milioane de euro din vanzari directe de cosmetice

Amway a facut un profit de 2,2 milioane de euro din vanzari directe de cosmetice
06.04.2010, 23:07 137

Amway Romania Marketing, unul dintre primii trei jucatori de pepiata locala a vanzarilor directe de cosmetice si suplimentealimentare, a inregistrat o scadere a cifrei de afaceri cu 15% inlei si 30% in euro in 2009 comparativ cu anul anterior.

"2009 a fost un an dificil. Cresterile spectaculoase de pana in2008 au trecut, insa am reusit sa ne mentinem la un nivel similaranului 2007 in lei, cu perspecive frumoase pentru 2010. Cifra deafaceri a ajuns la 116 mil. lei (27,6 mil. euro) in 2009,eforturile noastre concentrandu-se pe eficientizarea proceselor sistabilizarea volumelor de vanzari", a declarat pentru ZF GeorgePopescu, branch managerul Amway Romania, care anunta ca profitulinregistrat anul trecut a ajuns la 2,2 mil. euro (9 mil. lei).

Ca toti jucatorii din aceasta industrie si Amway a resimtitscaderea volumelor comandate de clienti in 2009, dar impactul afost atenuat intr-o mare masura de numarul crescut al celor cares-au inscris in companie ca distribuitori (intreprinzatori privatiAmway), pentru a incasa un venit suplimentar, dupa cum afirmaconducerea companiei.

"Cred ca in toate domeniile s-a modificat comportamentulconsumatorilor si acum oamenii sunt mai atenti la cheltuieli.Instabilitatea economica, incertitudinea, precum si scadereaputerii de cumparare au fost factori importanti ai acesteischimbari de comportament. Cu toate acestea, motivatia celor cares-au inscris, creata de conditiile economice in ceea ce privesteasigurarea unor venituri suplimentare, a facut ca efectele crizeisa nu se simta atat de puternic precum in alte sectoare", este deparere Popescu.

Diferenta mare de curs euro/leu fata de 2008 a pus indificultate compania, care se gandea la inceputul anului chiar lacresterea preturilor pentru produsele comercializate. Popescu a"rectificat" in primul rand structura costurilor simplificandprocesele si fiind "mult mai atent cu resursele".

Pentru 2010, chiar daca se fereste sa faca estimari privindbusinessul generat de cosmeticele si suplimentele alimentarevandute, Amway are in plan largirea portofoliului cu alte brandurinoi. "Daca in 2009 am avut ca scop asigurarea stabilitatii, in 2010schimbam strategia. Inca din primele doua luni ale anului am extinsportofoliul Artistry (cosmetice), am lansat un nou produs Nutrilite(suplimente alimentare) si cel mai important, am lansat deja o nouagama de produse cosmetice, Beautycycle, o gama cu un target noupentru noi. Modificarile de preturi sunt parte dintr-o strategieeuropeana, scopul nostru fiind acela de a avea diferente minimeintre pietele din regiune", spune branch managerul Amway Romania,care asigura ca toate tarile vecine au avut un comportament similarin ceea ce priveste vanzarile intr-o perioada de crizafinanciara.

La inceputul lui 2009, Amway dispunea de aproximativ 50.000 dedistribuitori la nivel local si comercializa in sistemmulti-level-marketing aproximativ 1.000 de produse pe diversesegmente, cea mai mare pondere, de peste 50%, fiind detinuta decosmetice.

Pe piata vanzarilor directe, Amway, care apartine gigantuluiAlticor, activeaza alaturi de companii precum Avon, Oriflame,Zepter si Forever Living Products.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO