Companii

Aquila a trecut de 115 mil. euro si se dezvolta pe logistica

14.04.2006, 00:00 60

Grupul romanesc Aquila, unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata de distributie, estimeaza pentru acest an afaceri in crestere cu aproximativ 30% fata de 2005, in conditiile in care se va dezvolta puternic pe segmentul de logistica pentru a pregati momentul aderarii.

Grupul a realizat anul trecut afaceri de 116 milioane de euro, in crestere cu aproape 32% fata de anul precedent. "Am obtinut aceasta crestere datorita unei strategii de dezvoltare ambitioasa pe termen mediu", a spus Doru Atomei, director de dezvoltare in cadrul grupului Aquila.

Din aceasta valoare, peste 15 milioane de euro a reprezentat-o insa contributia filialelor Aquila din tarile din Balcani, unde s-a extins odata cu anul 2001.

"Am intrat oficial anul trecut pe piata de logistica prin deschiderea primului centru logistic de peste 10.000 de metri patrati la Ploiesti. Aceasta decizie a fost influentata de cererea tot mai mare de spatii de depozitare moderne si, in acelasi timp, de servicii logistice integrate", a explicat Atomei.

Centrul logistic de la Ploiesti a implicat investitii de 4 milioane de euro si deserveste divizia de produse de ingrijire personala si a locuintei si pe cea de produse alimentare din cadrul gigantului Unilever.

Compania va deschide in urmatoa-rea perioada un al doilea centru logistic, tot de 4 mil. euro, situat in apropierea orasului Cluj-Napoca, ceea ce va permite companiei sa isi pastreze ritmul de crestere a cifrei de afaceri si in acest an.

"Obiectivul principal al grupului nu va fi acesta (cresterea cifrei de afaceri - n. red.), ci pregatirea pentru intrarea in UE. Odata cu intrarea in UE oportunitatile vor fi multiple, atat pe orizontala cat si pe verticala, iar piata va exploda. Se poate ca specificul Traditional Trade (formele traditionale de comert - n. red.) sa nu mai reprezinte acelasi procent majoritar ca pana acum ceva vreme dar, privind pragmatic, marfa oricum va trebui sa plece de la poarta fabricii si sa fie adusa de cineva pe raftul magazinului", a spus Doru Atomei.

Integrarea Romaniei in UE va aduce si alte avantaje companiilor de logistica si distributie precum Aquila.

"Pe langa oportunitatile de noi parteneriate, un avantaj imediat va fi in domeniul transporturilor internationale, avantaj creat de eliminarea necesitatii autorizatiilor de transport bilaterale. Aceasta va duce la un plus de mobilitate in stabilirea rutelor si la eliminarea timpilor neproductivi de stationare", a declarat Romeo Dumitru, director al diviziei Transport si Logistica din cadrul Aquila.

Compania a intrat pentru prima data pe piata externa in 2001, odata cu infiintarea firmei Trigor AVD in Republica Moldova. Au urmat imediat Akila in Bulgaria si Standard AVD in Serbia.

"Continuam sa fim atenti la toate oportunitatile ce pot aparea pe piata din Balcani, pentru ca ne dorim sa devenim una din importantele companii de servicii de logistica integrate din Balcani, dar aceasta se obtine in timp", a mai precizat Doru Atomei.

Cu toate acestea, reprezentantii grupului sunt de parere ca piata din Romania isi va mentine trendul ascendent. "Piata autohtona este dinamica, flexibila si oportuna pentru investitii", a apreciat Doru Atomei.

Pe langa intrarea in segmentul de logistica, Aquila s-a extins anul trecut si in segmentul in care era prezenta pana acum, distributia. "Ne-am extins distributia la nivel regional si pe alte portofolii de produse si ne-am consolidat pozitia in segmentul FMCG (bunuri de larg consum - n. red.)", a mai spus Atomei.

Grupul Aquila activeaza pe piata romaneasca de distributie de peste 10 ani si are capital 100% romanesc. Domeniile de activitate ale sale sunt distributia, transportul international si intern de marfuri, furnizare de servicii logistice, depozitare si reambalare.

In prezent, compania detine o flota auto de 175 de camioane si 850 de vehicule pe reteaua de distributie, 36 de depozite cu o suprafata totala de 30.000 de metri patrati si un centru logistic de 10.000 la Ploiesti. Cel de-al doilea centru logistic al companiei va fi deschis in curand la Cluj.

Printre partenerii grupului se numara Unilever, Wrigley, Ferrero, Tchibo, Brau Union si Prodvinalco. Aquila distribuie produse alimentare si nealimentare pe toate canalele de distributie (HoReCa, International Key Accounts, Convenience) si lucreaza cu peste 40.000 de clienti.

Principalii jucatori care activeaza pe piata de distributie din Romania sunt, alaturi de grupul Aquila, Interbrands Marketing and Distribution, Total Distribution Group, Macromex, Whiteland, Elgeka - Ferfelis.

mihaela.popescu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO