Companii

Artima vrea supermarketuri doar in vestul tarii

27.11.2003, 00:00 47

Reteaua de supermarketuri Artima, detinuta de omul de afaceri Florentin Banu, cel care a creat brandul de napolitane Joe, va ajunge luna viitoare la al noualea magazin. Cu vanzari de 15 milioane de euro in acest an, Banu nu vrea sa ajunga cu magazinele in Bucuresti.
"Am deschis in luna octombrie la Baia Mare magazinul cu nr. 8 din lantul nostru. Este un magazin de 1.200 metri patrati suprafata neta de vanzare. Cu acest magazin am atacat si nordul Transilvaniei, respectiv Maramuresul. Cu toate acestea nu intentionam sa ne extindem si in partea de est sau sud a tarii . Pastram o oarecare coerenta in ce priveste regiunea noastra de investitii", sustine Florentin Banu, directorul general al retelei Artima. Potrivit acestuia, in luna decenbrie va fi deschis al noualea magazin, in Petrosani.
"Suntem printre foarte putinele constructii noi in Petrosani de la Revolutie incoace. Nu stim inca exact la ce sa ne asteptaa acolo. Cert este ca facem clar activitate de pionierat in zona aceea", completeaza Banu.
Potrivit acestuia, vanzarile din acest an vor ajunge la 15 milioane euro, fata de 9,5 milioane euro anul trecut.  "Vanzarile in primele 10 luni ale anului indica faptul ca suntem in targetul propus", sustine Banu. Anul trecut compania a inregistrat pierderi de peste 600.000 de euro. "Anul acesta am atins pragul de rentabilitate la nivel de cash a€“ fara amortizari - iar anul viitor vom fi clar pe plus - inclusiv amortizarile" mai spune Banu. Potrivit acestuia, investitiile din acest an sunt situate la 3-4 milioane de euro. "Anul viitor s-ar putea sa mai investim vreo 7 milioane euro. Vom deschide cel putin 5 magazine, tot in zona noastra de activitate, adica in zona de vest a tarii", sustine Banu.
Acesta nu a dorit sa faca vreun comentariu legate de discutii cu potentiali investitori strategici. "Pot sa spun ca ne vom dezvolta in continuare reteaua de supermarketuri", adauga Banu.
Florentin Banu a fost timp de sapte ani actionarul majoritar al celui mai mare producator de napolitane roman, Joe IBC. La sfarsitul anului 2000, grupul Nestle a cumparat actiunile detinute de Banu la Joe IBC, valoarea tranzactiei nefiind facuta publica insa fiind estimata la mai multe milioane de dolari. Cu banii obtinuti din vanzarea Joe, Florentin Banu si-a deschis propria retea de supermarketuri, Artima.
Reteaua Artima include opt supermarketuri amplasate in Resita, Lugoj, Deva, Sannicolau, Caransebes, Oradea, Bistrita si Baia Mare. In prezent in cadrul actionariatului companiei Artima exista doua fonduri de investitii a€“ SEAF Trans Balkan Romanian Fund si Growth Fund.
Supermarketul este cel mai bine dezvoltat segment al pietei de retail romanesti. Pe piata romaneasca se afla jucatori internationali din domeniu, precum grupul german Rewe (care opereaza reteaua de supermarketuri Billa si cea de magazine discount XXL Mega Discount!) sau cel belgian Delhaize (care detine supermarketurile Mega Image). Acestea sunt concurate in anumite zone de magazine cu acoperire locala, atat in Bucuresti, cum este cazul supermarketurilor La Fourmi cat si in provincie, cum este cazul Univers'all sau Artima.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO