Companii

Austriecii de la Vivatis tatoneaza terenul pentru Aldis Calarasi

26.07.2005, 19:15 70

Grupul austriac Vivatis, unul din principalii jucatori din piata de food cu afaceri estimate in acest an de peste 510 milioane de euro, intentioneaza sa se extinda pe piata romaneasca, tatonand o posibila preluare a locului doi de pe piata autohtona a mezelurilor, Aldis Calarasi, o afacere dezvoltata de omul de afaceri George Naghi.

"Reprezentantii firmei austriece au venit cu intentii de cumparare, pe fondul unei incercari de relocare a facilitatilor de productie, insa nu doresc sa imi vand afacerea. Le-am propus o colaborare pe cresterea de porci, insa nu au fost interesati", spune George Naghi, presedintele Aldis Calarasi.

Reprezentatii Vivatis nu au putut fi contactati pentru comentarii.

Sorin Minea, presedintele Romalimenta, organizatie din care fac parte principalii jucatori din industria alimentara, spune ca valul de oferte de preluare care a existat in industria alimentara si in special in cea de preparate din carne si-a mai pierdut din suflu dupa varful inregistrat la sfarsitul anului trecut.

"Pe termen scurt nu prea mai e nimic de vanzare din procesatorii de carne, poate niste jucatori de dimensiuni mai mici. Argumentele legate de forta de munca ieftina si de facilitatile pe care le primesc marii jucatori interesati de piata romaneasca nu prea mai au o mare putere, cel putin in industria alimentara. Pe de alta parte, este absolut normal ca toti marii jucatori sa se intereseze de piata romaneasca. Pentru anii urmatori se configureaza posibile preluari de pachete minoritare la marii jucatori", sustine Minea.

Aldis a raportat pentru primul semestru al acestui an o crestere a vanzarilor de 20% pe fondul cresterii expunerii pe supermarketuri. "Vanzarile pe supermarketuri au ajuns sa reprezinte 40% din total, un procent destul de mare, in timp ce vanzarile prin sistemul propriu de distributie au inregistrat un recul. Recent, am semnat un contract de livrare de carne proaspata catre Kaufland, fiind singurul lor furnizor pentru astfel de produse pentru zona de sud a tarii", spune Naghi.

Estimarile privind vanzarile pe acest an ale Aldis merg catre 62,5 milioane de euro, in crestere cu 20 de procente fata de 2004.

"De acum incolo cresterile vor fi mai mici decat cele din anii anteriori, pentru ca piata neagra nu scade, iar banii din buzunarul romanilor par sa nu se inmulteasca", afirma Naghi. El spune ca pe primul semestru nu s-au inregistrat modificari spectaculoase in structura vanzarilor de produse. "Toate produsele au mers bine si nu s-au inregistrat modificari spectaculoase fata de anul trecut", spune Naghi.

Aldis este o afacere de familie detinuta de George Naghi si sotia acestuia. Compania detine peste avem 36 de depozite in intreaga tara si 10 magazine proprii si facilitati de productie a mezelurilor in judetul Calarasi.

Principalii competitori ai Aldis sunt Cris-Tim, Angst Ro, Tabco Campofrio, Caroli, Principal Construct. Estimarile privind piata pe anul trecut indica o crestere de circa 10% fata de anul anterior pana la circa 330 de milioane de euro, iar previziunile pentru acest an se mentin in jurul unei cresteri similare de circa 10-12%. Minea spune ca piata este grevata si in acest an de cresterea vanzarilor la negru, de TVA si de o incertitudine in crestere.

Vivatis este un jucator puternic pe piata austriaca si pe cele est-europene pe piata preparatelor din carne si a produselor lactate, detinand marcile Karnerta, Landhof, Loidl, Maresi, Senna. stelian.negrea@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO