Companii

Avertismente impotriva campaniilor de promovare inexacte

23.10.2003, 00:00 30



Revista britanica Drug and Therapeutics Bulletin a respins declaratiile producatorului danez al medicamentului Ebixa (impotriva bolii Alzheimer) si a criticat autoritatile britanice de reglementare in domeniul medical deoarece nu sanctioneaza "epidemia de campanii de promovare inexacte", conform Reuters.



In ultimele 12 luni, publicatia Asociatiei Consumatorilor a criticat alte trei produse, fort=nd companiile producatoare sa le retraga de pe piata.



In cea mai recenta actiune a sa, revista s-a concentrat asupra campaniei promotionale a medicamentului Ebixa, primul produs aprobat pentru tratarea formelor moderate sau severe de dementa de tip Alzheimer.



Astfel, reclamele pentru acest medicament insista asupra faptului ca Ebixa este capabil sa asigure pacientilor un grad de independenta destul de ridicat inc=t sa elimine necesitatea ingrijirii specializate.



"Aceasta afirmatie... nu poate fi sustinuta, iar compania ar trebui sa publice un anunt care sa corecteze inadvertentele", a declarat redactorul-sef al revistei, profesorul Joe Collier.



Jarne Elleholm, managing director al Lundbeck in Marea Britanie, a precizat ca mesajele promotionale sunt intotdeauna bazate pe date stiintifice, dar ca firma din care face parte analizeaza cu atentie textul elaborat pentru a elimina orice inteles eronat despre Ebixa.



El a adaugat ca Lundbeck va contesta decizia adoptata recent de Scottish Medicines Consortium, care prevede nerambursarea costurilor medicamentului Ebixa de catre National Health Service (NHS), in Scotia, din cauza absentei datelor referitoare la raportul eficienta-pret.



De asemenea, Collier a criticat agentia britanica de reglementare a produselor medicale, apreciind ca aceasta intentioneaza sa controleze modul in care companiile isi promoveaza produsele fata de membrii sistemului de sanatate.



"Constatam ca exista o epidemie de anunturi promotionale incorecte si acest lucru probabil reflecta incompetenta autoritatilor de reglementare si atitudinea iresponsabila a industriei de profil. Aceasta stare de lucruri trebuie remediata", a afirmat el.



Purtatorul de cuv=nt al Departamentului Sanatatii a declarat, insa, ca agentia de reglementare "monitorizeaza cu grija reclamele la produsele medicale. Anul trecut, circa 50 de reclame au fost amendate sau retrase ca urmare a vigilentei agentiei".



Avertismente referitoare la puterea si influenta campaniilor publicitare au fost emise recent si de catre autoritatile de peste ocean. Este vorba chiar despre Consiliul de Bioetica al presedintelui George W. Bush care, conform The Independent, a atras atentia ca mesajele si actiunile de promovare sunt de natura sa modeleze dorintele populatiei, determinind aparitia unor categorii de consumatori pentru medicamente de toate genurile, indiferent de c=mpul lor de actiune.



De asemenea, acest organism subliniaza ca oamenii de stiinta, care se constituie intr-un adevarat grup de interes, "sunt in mod special tentati sa opuna rezistenta limitarilor legale impuse activitatilor lor pe baze etice", in acest caz fiind probabil o referire la dezbaterea asupra utilizarii celulelor umane stem.



In plus, Consiliul sustine ca nici latura comerciala, nici stiinta, in pofida utilitatii lor de netagaduit, nu ar trebui sa aiba dreptul de a dicta o reformulare a naturii umane.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO