Companii

Baumann, BMW: Nivelul salariilor din Romania este la 20% fata de cel din Europa de Vest

Baumann, BMW: Nivelul salariilor din Romania este la 20% fata de cel din Europa de Vest

Ernst Baumann, membru in consiliul de administratie al BMW: Romania este o tara cu o crestere foarte accentuata, in special pe segmentul premium. Vanzarile au crescut semnificativ dupa aderarea la Uniunea Europeana. Cresterea vanzarilor de masini premium este determinata de cresterea economica a tarii.

04.03.2008, 15:06 146

"In comparatie cu Romania, in Germania nivelul salariilor este foarte ridicat. Romania este de circa 20% fata de un post similar in Germania sau din orice tara din Europa de Vest", a declarat pentru ZF Ernst Baumann, membru in consiliul de administratie al BMW.
In comparatie cu piata auto vest-europeana, vanzarile de automobile s-au apreciat semnificativ in Romania, in special pe segmentul premium care a crescut cu peste 50%.
"Romania e o tara cu o crestere foarte accentuata, in special pe segmentul premium. Vanzarile au crescut semnificativ dupa aderarea la UE. Cresterea vanzarilor de masini premium este determinata de cresterea economica a tarii.
In cazul Europei de Vest vanzarile BMW au scazut numai in Germania, odata cu piata auto. Celelalte piete au inregistrat cresteri de cateva procente, dar cand iei in calcul volumul total, reprezinta o valoare importanta. Desigur, situatia difera in Vest fata de ce se intampla in Romania. Cu toate acestea, Europa ramane cea mai mare piata pentru BMW, cu peste 60% din vanzari. Cresterea inregistrata in Europa fost de aproximativ 7,7% in 2007. Cand ne uitam la pietele stabile, precum Europa per ansamblu, sau Japonia, nu exista o crestere puternica. Daca cresc cu 2-3%, dar au o baza de 300-400.000 de masini, precum Statele Unite, piata pe care vindem aproximativ 300.000 de automobile, atunci cand cresti cu 3% reprezinta un avans important pentru noi. Toate previziunile indica o crestere a segmentului premium, in timp ce BMW va avea un ritm mai accelerat decat aceasta piata", a subliniat Baumann.
Cu un total de sapte uzine in Germania, BMW a luat in calcul construirea unei uzine in Europa de Est, dupa exemplul Audi, care asambleaza modelele A3 si TT in Ungaria, la Gyor, dar prezenta principalilor furnizori de componente in Europa de Vest a contat mai mult decat reducerea costurilor salariale. Exista si furnizori ai BMW care au facilitati de productie in Europa de Est. In principal acestia furnizeaza componente precum cablaje. Piata componentistilor creste foarte ridicat in tarile din estul Europei.
"S-a pus in discutie si o potentiala extindere in Europa de Est. Este o optiune pe care o luam in considerare. Spre exemplu, inainte de a construi uzina din Leipzig s-a luat in calcul si constructia unei uzine in estul Europei. Uzina a fost construita in Leipzig datorita principalilor furnizori de componente care sunt amplasati cu precadere in vecinatatea Germaniei si nu in cea a tarilor din estul Europei. Un avantaj il reprezinta forta de munca temporara din Germania, care este angajata de companii in functie de necesitate. In urmatorul deceniu BMW nu va construi o uzina de productie in Europa de Est. Poate in urmatorii 20 de ani. Nimeni nu stie exact in prezent cum vor evolua pietele est-europene. Nimeni nu se astepta la o crestere atat de accelerata din partea unor tari precum Rusia sau Romania. Nu spunem "nu" construirii unei uzine in Europa de Est, dar acest lucru nu face parte momentan din planurile noastre", a subliniat oficialul BMW.
In cele zece uzine pe care le detine la nivel mondial, BMW are in total aproximativ 108.000 de angajati, dintre care 80.000 in cadrul celor sapte centre din Germania. Celelalte trei uzine acopera pietele din China, Africa de Sud, unde se produc anual 65.000 de automobile, si cea din Statele Unite, care este in proces de extindere.
Anul acesta BMW va reduce numarul posturilor de lucru cu 8.000, si nu pe cel al angajatilor.
"Noi vom elimina 8.000 de locuri de munca, nu vom inlocui 8.000 de angajati. Aici vorbim de angajati care ies la pensie, care parasesc compania din diverse motive, care au semnat un contract pe o perioada limitata. Toti la un loc insumeaza o valoare cuprinsa intre 5 si 6.000 de persoane. Pentru a ne imbunatati productivitatea implementam sisteme, utilaje si procese noi de fabricatie, dar si schimbari asupra automobilelor asamblate. Prin reducerea numarului locurilor de munca vom obtine o productivitate mai sporita, dar vom acorda in continuare o atentie ridicata angajatilor companiei. Spre exemplu, daca un angajat nu ofera randamentul necesar se poarta o discutie pentru ca acesta sa-si imbunatateasca performantele. Daca acest lucru nu se intampla, contractul se rupe. Cateodata este mai bine sa se ofere pachetul salarial si angajatul sa paraseasca compania", a spus Baumann.
Toti constructorii se reorienteaza catre segmente premium.
"Cheia succesului o reprezinta crearea unui nou segment de piata. In viitor se vor inregistra cresteri importante pe segmente care inca nu sunt vizibile pe piata. Clientii de automobile premium achizitioneaza astfel de masini pentru ca doresc sa se diferentieze de restul. Iar pentru a creste in continuare, vom dezvolta tot mai multe modele de nisa", a subliniat Ernst Baumann.
In 2007 veniturile BMW Group, pentru marcile BMW si Mini, s-au apreciat cu peste 14%, la 56 de miliarde de euro, din care 53,8 miliarde de euro au provenit din comercializarea de automobile. Vanzarile de autoturisme ale grupului s-au apreciat anul trecut cu 9,2%, la 1,5 milioane de unitati. Anul trecut pe piata locala vanzarile BMW s-au apreciat cu aproape 65%, la un total de 2.727 de unitati, in timp ce Mini a punctat o majorare de 101%, la aproape 200 de unitati.
"In 2008 ne propunem sa mentinem un ritm de crestere ridicat. Avem ca target in 2012 productia a 1,8 milioane de automobile. In prezent cea mai mare piata pentru BMW este SUA, unde comercializam anual aproximativ 300.000 de automobile", a spus Baumann.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO