"Ultimele două magazine, outlet-ul din Fashion House Militari şimagazinul din Vâlcea au fost închise în iunie. Singurele unităţiBenetton rămase sunt francize", a declarat un reprezentant alChemCo, ultimul rămas la nivel local pentru "a rezolva câtevaprobleme de contabilitate".
Au rămas trei francize
Pe lângă magazinele proprii, italienii de la Benetton au acordatfranciză în ultimul an pentru unităţi sub brandul United Colors ofBenetton către cinci companii distincte, în Braşov, Bucureşti,Timişoara, Cluj şi Constanţa. În prezent, doar trei magazine maifuncţionează, cel din AFI Palace Cotroceni Bucureşti, în complexulMagnolia din Braşov şi în complexul comercial Tomis din Constanţa."Avem un singur magazin Benetton, dar pentru franciza acestuia nuam încheiat contract cu reprezentanţa Benetton din România. Înmomentul în care facem comanda, apelăm direct la firma din Italia",a spus un reprezentant al companiei Multiutility care deţinefranciza pentru unitatea din Braşov. Compania, cu afaceri de circa300.000 de euro şi cinci angajaţi, nu administrează alte branduride fashion la nivel local.
În Timişoara şi Cluj, magazinele Benetton "s-au închis în urmă cucâteva luni", după cum au anunţat recepţionistele centrelorcomerciale Iulius Mall din cele două oraşe, fiind contactatetelefonic.
La începutul anului trecut, Alan Bichler, managing director alChemCo, compania-mamă a Color Trend, prin care produsele Benettonau fost aduse până luna trecută în România, a anunţat căintenţionează să dezvolte brandul italian şi să ajungă la 25 deunităţi la nivel local.
"Sud-estul Europei este mai puţin afectat decât ţările din Vest,iar acest lucru ne determină să investim în această ţară, chiar şiîn aceste momente în care bugetele clienţilor sunt restrictive",spunea Bichler în ianuarie anul trecut. Zece luni mai târziu,retailerul făcea publică intenţia de a găsi investitori pentru acontinua dezvoltarea în România, investiţia pe metru pătrat, pentruun magazin de circa 600 de metri pătraţi, ajungând la 350-400 deeuro.
Rămâne cu fabrica de la Iaşi
Anul trecut, retailerul a raportat o cifră de afaceri de 1,9milioane de euro (7,8 mil. lei), cu 30% mai slabă decât în 2008,când a înregistrat afaceri de 2,6 milioane de euro (9,6 mil. lei).De asemenea, pierderile s-au acumulat, de la 0,8 milioane de euroîn 2008 la
1,6 milioane de euro anul trecut.
Brandul Benetton a fost adus prima dată în România în 1999 prinintermediul grupului Alltrom, care a început să importe mărci defashion încă din 1996, primul fiind Adidas.
Alltrom este controlat de oamenii de afaceri Gabriel Popoviciu şiRadu Dimofte, dar marca italiană a fost legată mai mult de numeleomului de afaceri Nicolae Badea, preşedintele Consiliului deAdministraţie al Clubului de fotbal Dinamo, intrat şi el înaceeaşi afacere.
În 2005 Benetton a decis să intre direct pe piaţa locală, mişcarece a coincis cu renunţarea grupului Alltrom la brand. Companiaînregistrată la nivel local pentru operarea noilor magazine a fostColor Trend, parte a companiei ChemCo, care administreazămagazinele Benetton în Europa de Sud-Est. Primul magazin deschisdirect de compania Italiană a fost lansat pe Calea Victoriei.
Benetton nu a renunţat definitiv la piaţa locală, preferând să-şipăstreze unitatea de producţie de la Iaşi administrată de Benrom,prin intermediul căreia realizează produse textile semifabricate(croirea materialelor, imprimarea de modele).
Benrom, al cărei acţionar unic este Benetton Manufacturing Holding,a fost înfiinţată la nivel local la sfârşitul anului 2005.
În ultimii trei ani, compania şi-a triplat cifra de afaceri, de la40 mil. euro în 2007 la circa 140 mil. euro anul trecut, şi şi-adublat numărul de angajaţi de la 80 la 153, potrivit datelor de laRegistrul Comerţului.
Filiala Benetton a obţinut profit la sfârşitul anului trecut de13,7 mil. euro, în uşoară creştere faţă de anul anterior.