Companii

Bere Mures isi pregateste intrarea pe piata bauturilor racoritoare si de apa plata

01.08.2005, 18:50 32

Actionarii romani ai companiei Bere Mures, numarul sase de pe piata berii, au anuntat ca pregatesc relansarea afacerii cu bauturi racoritoare si o investitie in apa plata.

Vanzarile companiei au crescut cu aproximativ 10% in primul semestru al acestui an comparativ cu perioada similara a anului anterior.

"Reluam la sfarsitul lunii august productia de bauturi racoritoare, moment in care vom lansa o marca de apa plata pentru ca exista o cerere in crestere pe piata si din cauza faptului ca retelele traditionale de furnizare de apa pentru populatie nu functioneaza la parametri normali", spune Virgil Mailat, presedintele si unul dintre cei sase actionari ai Bere Mures.

Investitia initiala in apa plata atinge 500.000 de euro, in timp ce liniile de imbuteliere vor fi preluate de la bere, unde compania a investit doua milioane de euro intr-o noua linie de imbuteliere a berii la PET cu o capacitate de 20.000 de sticle/ora.

Mailat spune ca va lansa doar la sfarsitul acestei veri bauturile racoritoare si apa plata din cauza intarzierilor furnizorului de utilaje pentru bere. "Stiu ca ar fi fost mai bine sa lansam cele doua produse la inceputul verii, insa am avut probleme cu furnizorul de utilaje. Intram cu ele in piata la sfarsitul acestei veri si vom prinde un an 2006 intreg de vanzari", afirma Mailat.

Compania urmeaza un trend existent pe piata in care s-au inscris, printre altii, actionarii producatorului de vinuri Murfatlar Romania, care au cumparat Bibco Biborteni, ai celor de la United Romanian Breweries Bereprod (URBB) -imbuteliatorul Tuborg care a inceput productia sucurilor Orangina sau a fratilor Micula, care s-au extins din sectorul bauturilor racoritoare si spirtoase pe piata berii.

"Succesul pe apa plata va depinde foarte mult de pretul cu care vom iesi pe piata. Am gasit un izvor care nu este prea cunoscut si inca nu am decis daca vom oferi apa de izvor sau apa de retea superfiltrata sau supersterilizata asa cum fac multi jucatori din aceasta piata. In plus, furnizorii sunt foarte multumiti daca pe langa bere le oferi bauturi racoritoare si apa plata", afirma Mailat.

Bere Mures a fost primul jucator care a lansat pe piata berea la PET, fenomen in plina dezvoltare incepand de anul trecut.

Practic nici un mare jucator din bere nu a mai putut ignora berea la PET.

Bere Mures produce marcile de bere Neumarkt, unul din principalii jucatori de pe piata berii la PET, Graf Dracula (bere neagra) si Sovata. Compania a raportat pentru primele sase luni vanzari in crestere cu 9,6% de la 471.500 de hectolitri pe primul semestru al lui 2004 la 516.400 de hectolitri pe primele sase luni ale lui 2005.

Cifra de afaceri totala a Bere Mures pe primul semestru a fost de peste 21 de milioane de euro (75,8 milioane de lei noi), mai mare cu peste 5 milioane de euro fata de perioada similara a anului trecut, cand s-a oprit la 15,7 milioane de euro (63,6 milioane de lei noi).

"Suntem multumiti de crestere care se inscrie in graficele noastre, dar putea fi si mai bine. Luna iunie a consemnat o scadere a vanzarilor din cauza vremii ploioase, insa ne punem sperante pe vanzarile din iulie si august si chiar si pentru lunile urmatoare. Explozia vanzarilor de bere la PET e explicata de comoditatea in manevrare. Pe de alta parte, am fost anul trecut in SUA la Las Vegas si am ramas impresionat de explozia PET-urilor in aceasta tara", spune Mailat.

Bere Mures a demarat exporturile o data cu intrarea retelei Metro in Republica Moldova, sperand in vanzari bune pe aceasta piata, dar si pe cea din Rusia, unde ajung multe produse moldovenesti.

"Speram ca rusii sa prinda gustul berii pentru ca majoritatea produselor din Moldova ajung in Rusia datorita unor acorduri comerciale intre cele doua tari", afirma Mailat. Piata rusa de bere a inregistrat cresteri spectaculoase in ultimii ani, ajungand a cincea piata mondiala in volum.

Compania s-a lansat si in afaceri hoteliere printr-o investitie de 3 milioane de euro in complexul turistic Germisara din statiunea Geoagiu Bai. Cumulat afacerile companiei au atins anul trecut cifra de 50 de milioane de euro din care 35,5 milioane de euro pe bere.

Piata berii a atins anul trecut 600 de milioane de euro (14 milioane de hectolitri), in crestere usoara fata de anul precedent cand s-a oprit la 550 de milioane de euro (12,8 milioane de euro). Estimarile pentru acest an merg catre cresteri cuprinse intre 4% si 10%. Liderul pietei a continuat sa fie Brau Union care face parte din grupul Heineken, urmat de Compania de Bere Romania din grupul SAB Miller si Interbrew Romania, filiala liderului mondial InBev. Pe locul patru a urcat vertiginos European Drinks. Locul cinci este ocupat de Tuborg Romania care face parte din grupul danez Carlsberg - locul cinci mondial. Dupa Bermas Suceava, pe locul urmator urmeaza Martens Galati, filiala numarului patru de pe piata belgiana a berii Martens Breweries. stelian.negrea@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO