Companii

Biborteni: plus 30% pe piata sucurilor

Biborteni: plus 30% pe piata sucurilor
07.12.2007, 14:54 206

Producatorul apei minerale Biborteni estimeaza o crestere de aproximativ 30% a pietei bauturilor racoritoare in acest an fata de 2006, unul dintre factori fiind temperaturile mari din sezonul estival.
"Cred ca anul viitor o eventuala canicula nu va mai lua prin surprindere producatorii de bauturi racoritoare pentru ca vor face mai multe stocuri decat in acest an", spune Madalin Simion, brand manager la Biborteni.
Brandul Biborteni detine circa 5% din piata apei minerale si tinteste castigarea a 1-2% din piata in acest an, pe baza diversificarii portofoliului de produse. In acest an, compania a relansat apa minerala Biborteni in trei variante in functie de gradul de carbonatare, dupa ce la finele lui 2006 si-a extins portofoliul cu al doilea brand de apa, Valea Brazilor.
"Pentru anul 2007, estimam o crestere a cifrei de afaceri cu 22% fata de anul trecut", au afirmat reprezentantii Biborteni. Compania ar putea ajunge astfel la vanzari de peste 14 mil. euro pana la finele anului.
Rezultatele raportate de cei mai mari zece jucatori de pe piata bauturilor racoritoare (inclusiv apa minerala) pentru anul trecut indica un ritm mediu de crestere a vanzarilor acestora de 20% fata in 2005 .
Piata locala este estimata la peste 800 mil. euro, putand ajunge la un miliard de euro la finele anului.
Companiile au mizat in special pe segmentul sucurilor necarbonatate sau al ceaiurilor preparate (ice tea), categorii care au inregistrat cele mai importante cresteri la nivelul pietei de soft drinks in ultimul an.
"Exista doua tendinte pe care le simtim si noi: cresterea pietei de bauturi racoritoare plate si stagnarea sau cresterea foarte usoara a pietei bauturilor carbonatate. In consecinta, la sucurile Bibo din segmentul bauturilor carbonatate am inregistrat aceleasi vanzari ca si anul trecut, insa am castigat 1% din segmentul necarbonatatelor cu Limo, produs lansat in acest an", a mai spus Simion.
Compania a investit circa o jumatate de milion de euro in facilitati de productie pentru a lansa pe piata limonada imbuteliata Limo.
Piata bauturilor non-alcoolice, estimata la peste 2,3 miliarde de litri in 2007, este dominata inca de carbonatate si apa minerala, reprezentand fiecare peste 40% din volumul total, potrivit unor studii de piata. Cei mai mari jucatori sunt in prezent Coca-Cola HBC, Pepsi Americas, European Drinks si grupul Romaqua.
Principalii concurenti ai companiei Biborteni sunt producatorii romani de apa minerala Romaqua, Apemin Tusnad, Perla Harghitei, Bucovina, dar si Coca-Cola HBC, care detine imbuteliatorul Dorna Apemin.
Biborteni face parte din Euro Group, producatorul vinurilor Murfatlar si al mezelurilor Salonta sau Principal.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO