Companii

Billa deschide 20 de magazine în 2011

29.07.2010, 23:40 102

Billa, cea mai mare reţea de supermarketuri de pe piaţă, cuafaceri de 288 mil. euro în 2009, merge înainte cu extinderea înRomânia anunţând deschiderea a 20 de magazine în 2011, deşi"comerţul se află încă pe o pantă descendentă".

Compania, parte a grupului german Rewe, al doilea mare jucătordin comerţul local, după Metro Group - care operează şi reţelele demagazine Penny Market şi Selgros, a deschis în acest an optmagazine, alte şapte unităţi urmând a fi inaugurate în lunileurmătoare, magazine care creează 500 de noi locuri de muncă.

Cu toate că previziunile sunt pesimiste în continuare în consum,cu un minus de cel puţin 5% în acest an, reţelele străine continuăextinderea în încercarea de a câştiga teren pe o piaţă de 20-22mld. euro. "Vedem un potenţial pentru peste 200 de supermarketuriBilla pe piaţa locală", a spus pentru ZF Filip Cristescu, ChiefOperating Officer (COO) al Billa şi unul dintre cei mai puterniciexecutivi români din retail.

Reţeaua de supermarketuri mizează în acest an pe o cifră deafaceri similară celei raportate pe 2009, de 288 mil. euro, încondiţiile în care pariază pe extindere şi în 2010.

Comerţul local de bunuri de larg consum s-a contractat anultrecut cu circa 10% în volum. Retailerii mari de pe piaţă care nuau investit în extindere şi-au diminuat afacerile în euro cu 15-25%în acest interval.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO