Companii

Bitumul polonez, vopselele italieneşti şi ţevile turceşti fac drumurile din România. „Ar trebui să-şi asume cineva să facă investiţii în fabrici, însă la ritmul în care construim noi infrastructură, nu ştiu dacă este rentabil“

ANALIZĂ

Din Franţa şi Italia vin materialele geosintetice, tot din Italia vin parapeţii şi vopselele pentru marcaje rutiere, din Turcia şi Rusia ţevile şi cablurile folosite în lucrările de utilităţi şi oţel-betonul, iar din Polonia, Ungaria şi Serbia bitumul.

Din Franţa şi Italia vin materialele geosintetice, tot din Italia vin parapeţii şi vopselele pentru marcaje rutiere, din Turcia şi Rusia ţevile şi cablurile folosite în lucrările de utilităţi şi oţel-betonul, iar din Polonia, Ungaria şi Serbia bitumul.

Autor: Alina-Elena Vasiliu

15.05.2021, 00:03 2620

Vopsea pentru marcajele rutiere, ţevi şi cabluri pentru reţelele de utilităţi, bitum, oţel-beton sunt numai câte­va dintre materiile prime pe care România le importă atunci când vine vorba de construcţia drumurilor, în lipsa unei producţii locale care să susţină nevoile. Aşa se face că, în condiţiile în care preţurile materialelor doboară record după record, evoluţia proiectelor de infrastructură din România stă sub semnul întrebării, după cum spuneau recent oficialii Asociaţiei Române a Constructorilor de Autostrăzi (ARCA).

„Într-adevăr, importăm multe mate­ria­le, precum parapeţi sau vopsele, dar în ca­zul altora avem şi producţie locală. Dacă se găseşte mai ieftin în alte ţări, se cumpără de acolo. Nu este totuşi o tragedie că im­portăm anumite materiale, mare parte din ceea ce se foloseşte la drumuri şi căi ferate vi­ne totuşi din România“, spune Ionuţ Ciurea, directorul executiv al asociaţiei Pro Infrastructură.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO