Vopsea pentru marcajele rutiere, ţevi şi cabluri pentru reţelele de utilităţi, bitum, oţel-beton sunt numai câteva dintre materiile prime pe care România le importă atunci când vine vorba de construcţia drumurilor, în lipsa unei producţii locale care să susţină nevoile. Aşa se face că, în condiţiile în care preţurile materialelor doboară record după record, evoluţia proiectelor de infrastructură din România stă sub semnul întrebării, după cum spuneau recent oficialii Asociaţiei Române a Constructorilor de Autostrăzi (ARCA).
„Într-adevăr, importăm multe materiale, precum parapeţi sau vopsele, dar în cazul altora avem şi producţie locală. Dacă se găseşte mai ieftin în alte ţări, se cumpără de acolo. Nu este totuşi o tragedie că importăm anumite materiale, mare parte din ceea ce se foloseşte la drumuri şi căi ferate vine totuşi din România“, spune Ionuţ Ciurea, directorul executiv al asociaţiei Pro Infrastructură.