Companii

BMW Tour 2001 sau cum sa simti puterea

01.08.2001, 00:00 25



Pe toata durata lunii trecute, foarte multi dintre noi, infectatii cu virusul numit auto, am putut vedea pe soselele din Bucuresti dar si din tara o caravana mai putin obisnuita de limuzine numai una si una: 17 modele produse de compania bavareza BMW.

Pe langa privilegiul acordat clientilor BMW, compania a lasat si ochii iscoditori ai presei sa vada de la modelul 320i pana la 740d A. Un alt scop a fost, bineinteles, castigarea unor clienti ai marcilor concurente.

Ziarul Financiar a apucat sa testeze doar doua modele in cadrul BMW Tour 2001: X5 si 320d. Desi cele doua masini fac parte din clase si familii diferite - si au si variante de propulsor diferite - rigurozitatea, clasica pentru constructorii germani de autovehicule, are ca principale efecte unele caracteristici pe care majoritatea le denumim confort, clasa, siguranta si putere.

Altfel spus, fie ca esti la volanul unui X5 pe un drum forestier, fie ca incerci sa tii in frau un M3 pe autostrada sau mergi la serviciu cu un 320d, senzatiile ramand aceleasi.

Recunosc ca am luat loc destul de rar intr-un BMW. Masinile mele favorite sunt familialele mari si spatioase, si nu cele in care scaunul si echipamentele dispuse in jurul lui parca abia iti lasa loc sa rasufli.

Doua masini mi-au schimbat parerea, in sensul in care acum nu mai sunt chiar asa de sigur ca e important sa respiri. E vorba de BMW X5 si BMW seria 3, dotat cu ultima generatie de motoare diesel.

X5 e inca destul de rar in Romania. ?inta lui initiala a fost piata Statelor Unite, acolo unde oamenii considera un camion de 2,5 tone (vezi Chevy Suburban) un "mijloc de transport personal".

Mai putin masiv decat SUV-urile americane, BMW X5 si-a propus sa traga folos de pe urma reputatiei sportive a marcii. De altfel, marketingul a numit catagoria din care face parte (si in care nu exista deocamdata decat el) "sports activity vehicle".

Acest "activity" care il diferentiaza de surorile mai mari si mai grele din categoria "utility" se simte imediat ce apesi pe acceleratie. Gama include un motor cu 8 cilindri si altul cu sase - ambele in V.

Cel mai scump, V8-ul, are 4 litri si jumatate si se apropie de 300 de cai-putere, astfel incat - inclusiv cu transmisia automata - acceleratia e destul de buna, chiar si pentru un avion "utilitar".

Motorul mai mic, de trei litri, aparut anul acesta, aduce insa un cost redus cu aproape 10 mii de dolari, asa ca trei din patru clienti din Statele Unite comanda masini dotate cu el.

Desi inalt, X5 se apropie de un sedan in manevrabilitate si reprize - suspensiile sunt destul de dure pentru o cursa cu obstacole pe drumuri de munte sau prin padure, insa in oras - unde, bizar, il folosesc cei mai multi - se comporta foarte bine.

Cu BMW 320d e o cu totul alta poveste - chiar daca nici scaunul sau nu te lasa mai liber decat cel din X5. Motorul sau diesel reuseste cu o cilindree de 2 litri sa produca un cuplu apropiat de acela al motorului pe benzina si o capacitate de aproape 3 litri. In plus, ca la mai toate motoarele diesel, acest cuplu este disponibil de la turatii mai mici.

Acolo unde l-am testat (la Romexpo, in cadrul BMW Vip Tour), 320d a atins aproape 100 de kilometri pe ora de la poarta si pana la cladirea principala a complexului.

Doua sunt imbunatatirile extrem de usor de observat la acest diesel : motorul e mult mai elastic (aproape la fel ca unul pe benzina) si semnificativ mai lipsit de zgomot si vibratii.

Sigur, acest diesel de lux costa - atat la achizitie, cat si in exploatare : consumul minim e cu putin mai mare decat al celor economice produse de competitia germana si franceza.

Dincolo de toate, stilul interior al masinilor are o nota de familie - extrem de bine definita fata de alte marci. Planseul de bord, riguros si scump, are un aer de masa de afaceri pe care se semneaza contracte de sute de milioane. In acest fel, este doar o chestiune de gust daca vrei s-o iei cu tine in vacanta.



Anul trecut, compania germana BMW AG a organizat prima editie a evenimentului denumit "BMW VIP Tour", oficialii firmei bavareze considerand editia 2000 un succes.

In acest an, initiativa a fost continuata, astfel incat incepand cu luna martie tarile Europei de Est au testat cele mai noi modele BMW.

Intre martie si septembrie, BMW Tour 2001 si-a propus sa traverseze si sa impresioneze (daca nu a facut-o deja) Polonia, Cehia, Slovenia, Croatia, Bosnia, Iugoslavia, Ungaria, Romania si Bulgaria.

Luna iulie a fost luna Romaniei. Aproape toate modelele produse de BMW au fost disponibile pentru test-drive in Cluj-Napoca (21 iulie), Brasov (23 iulie), Bucuresti (25 si 26 iulie) si Constanta (29 iulie).

In total, pentru condus au fost disponibile 17 masini, incepand cu Seria 3, continuand cu seriile 5 si 7 (inclusiv variantele preparate de compania de tuning M), Z3 si terminand cu familia X5:

Seria 3: 320i Limuzina; 325i X Limuzina; 320d Limuzina; BMW 330Ci A Coupe; 318i Touring; 325Ci A Cabrio.

Z: Z3 2,2

M: M3; M3 Cabrio

Seria 5: 520i Limuzina; 520d Limuzina; 525i A Touring; 530d Touring

X: X5 3,0i; X5 4,4i.

Seria 7: 740i A; 740d A

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO