Companii

Bogdan Enache: Apropierea de integrarea in UE ne va creste afacerile cu 30%

30.03.2006, 00:00 18

Bogdan Enache, country manager al TNT Romania spune ca simplificarea procedurilor vamale a avut un impact pozitiv asupra curieratului international, chiar daca cresterea companiei a fost anul trecut inferioara estimarilor.

Operatorul de curierat international a inregistrat in 2005 o cifra de afaceri de 20 de milioane de euro, o crestere de doar 14% fata de 2004, sub estimarile de 40% avansate de oficiali la inceputul anului.

"Estimarea de anul trecut tinea cont de ritmurile de crestere ale TNT Romania din anii trecuti, cand au fost inregistrate ani la rand cresteri de 50%. Dar trebuie sa nu neglijam ca piata curieratului international a ajuns la un nivel de maturitate asteptat si in Romania, ceea ce antreneaza o anumita stabilizare", a declarat Bogdan Enache, country manager al TNT. In plus, odata ce afacerile au ajuns la valori de ordinul milioanelor si zecilor de milioane de euro, procentele de crestere sunt mai reduse, crede Enache.

Supraestimarea cresterii de anul trecut este explicata si prin schimbarea de strategie in ceea ce priveste structura transporturilor.

"Strategia de dezvoltare implementata de compania noastra prevede o orientare catre transportul marfurilor in cantitati si volume mari si foarte mari. Acest tip de transporturi antreneaza de la o anumita greutate o marja mai mica de profitabilitate, dar raspunde mai bine cerintelor clientilor si strategiei noastre de dezvoltare."

Compania de curierat international TNT estimeaza pentru acest an o crestere de 30% a cifrei de afaceri, pana la 26 de milioane de euro.

"Ne asteptam la o crestere a cifrei de afaceri pentru acest an de 30%, tinand cont de etapa premergatoare aderarii in UE in care ne aflam, etapa care va marca un varf pe piata curieratului national si international", a spus Enache.

Cu 20 de oficii la nivel national, 388 de angajati si un parc auto de 170 de autovehicule, TNT a alocat un buget de 1,7 milioane de euro investitiilor pentru acest an, nivel asemanator celui din 2005.

"Si in acest an vom continua sa investim in capacitatile operationale ale companiei, pe care se bazeaza o dezvoltare organica, bine structurata si fundamentata pe cerintele si capacitatile pietei", a explicat Enache.

Desi TNT Romania incearca sa se impuna pe piata ca un integrator de solutii de transport, cea mai mare importanta in cifra de afaceri a companiei continua sa o reprezinte curieratul rapid.

"Ponderea principala in total transporturi derulate de compania noastra a fost detinuta de serviciile de curierat international, iar cea mai importanta evolutie a fost inregistrata de transporturile aeriene in cantitati mari", afirma Enache.

TNT dispune de 3 aeronave dedicate transportului de marfa, din care una de 10,5 tone ce opereaza de pe aeroportul Otopeni si doua de 1,5 tone ce deservesc Timisoara si Cluj-Napoca.

Oficialul TNT considera ca piata curieratului din Romania continua sa-si pastreze dinamica de pana acum.

"In urma evolutiei din 2005, estimam ca piata curieratului international s-a apropiat deja de 40 de milioane de euro. In ceea ce priveste evolutia acesteia in viitor, nu putem decat sa avem asteptari de dezvoltare, tinand cont ca unul dintre cele mai interesante sectoare pentru investitori este cel al serviciilor, iar Romania a inregistrat progrese semnificative in aceasta directie."

Adoptarea legislatiei vamale simplificate pentru importurile/exporturile din tarile UE a avut un impact pozitiv asupra activitatii TNT in Romania.

"Masuri de acest gen conduc la scurtarea timpilor de tranzit si apropierea companiilor romanesti de potentialii clienti internationali", a explicat Enache.

Oficialul TNT estimeaza si o crestere a cotei pe piata de curierat intern de la nivelul de 10% cat a inregistrat anul trecut. "Vrem sa ne sporim cota de piata detinuta pe acest segment pana la un nivel care sa plaseze compania noastra pe primele locuri in ceea ce priveste volumele tranzactionate si pe aceasta piata."

Principalii competitori ai TNT pe piata curieratului international sunt DHL, UPS si FedEx. TNT si DHL detin peste 80% din piata curieratului international, conform unui studiu bazat pe datele financiare inregistrate la Registrul Comertului, citat de companie.

TNT Romania face parte din grupul olandez TNT ce a livrat anul trecut 3,5 milioane de colete, documente si marfa in peste 220 de tari. Compania a inregistrat la nivel international vanzari de 5,3 mld. euro si un profit de 474 mil. euro in 2005.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO