Companii

Braiconf si-a conservat profitul net la 2 mil. euro

07.01.2005, 00:00 44



Profitul brut al companiei de textile Braiconf Braila, unul din cei mai mari producatori autohtoni de textile, a atins in 2004 o valoare de peste 2 milioane de euro, la fel ca in 2003. Contractarile externe au asigurat companiei mentinerea profitului net, desi oficialii firmei brailene estimau o scadere de peste 20 de procente fata de anul anterior, din cauza cresterii impozitului pe profit de la 12,5% la 25%.



Cifra de afaceri a companiei a crescut cu 3,1 procente in 2004, pana la 12,4 milioane de euro, fata de 12,03 milioane de euro in 2003, in primul rand pe baza exporturilor.



"In 2005 ne vom concentra pe pastrarea contractelor din anii trecuti, dar si pe gasirea unor firme noi cu care sa incheiem contracte. Nu cred ca vor aparea probleme din acest punct de vedere, deoarece clientii cu care lucram nu produc in piata asiatica, unde costurile de productie sunt considerabil mai mici", spune Anica Nisioi, director general al Braiconf.



Firma braileana se va confrunta anul acesta cu introducerea leului greu si liberalizarea comertului cu produse textile, dar Nisioi spune ca spera ca va reusi majorarea cifrei de afaceri cu 7 procente pana la sfarsitul anului, crestere coroborata cu aceea a exporturilor.



"Pentru prima parte a anului avem contracte care ne solicita la capacitate maxima", spune Nisioi, care afirma ca negocierile pentru sezonul de toamna-iarna 2005 abia au inceput, iar ofertele se anunta promitatoare.



Compania, care fabrica in lohn camasi barbatesti - reprezentand 70% din cifra de afaceri - si confectii pentru femei, lucreaza in procent de 90% pentru exporturile in statele Uniunii Europene.



"In 2003, exporturile au fost orientate mai ales catre Italia si Germania. Anul acesta am intrat masiv si pe piata din Anglia, peste 20% dintre vanzarile noastre la export venind din contractele cu Anglia. Incercam sa ne dezvoltam si pe alte piete, iar din 2004 am lucrat si cu firme din Europa de Nord", spune Nisioi.



Numai 10% din productie este destinata pietei interne, unde Braiconf concureaza cu firme ca Tarnava Sighisoara, Star-Confex Bucuresti, Confectii Barlad, Gama Sibiu, cu o cota de piata variind in functie de sezon intre 22 si 25%.



Printre clientii externi se numara Benneton (Anglia), Stefanel (Italia), Bodoni (Germania) sau Oliver Grant (Franta), Braiconf producand si pentru brand-uri ca Valentino, Kenzo, Rochas, Gianfranco Fere, Versace Sport sau Givenchy.



In 2004, pretul actiunilor Braiconf a crescut cu 148%fata de anul anterior. La un curs de 1,62 euro/actiune, ultimul curs de tranzactionare, Braiconf are o capitalizare de peste 9 milioane de euro.



Volumul investitiilor companiei a crescut de la 640 de mii de euro in 2003 la aproape 800 de mii de euro in 2004. Peste 90% din valoarea investitiilor o reprezinta achizitionarea de utilaje noi si investitiile in retehnologizare, pentru atingerea standardelor europene.



Principalii actionari ai Braiconf sunt PAS Braiconf Braila - 39,95%, Tidal Wave Trading Limited - 9,99%, Romanian Reconstruction Capital Limited Cyprus - 9,37%, Romanian Reconstruction Capital - 4,99%, Porto Romania Impex - 1,68%, alti actionari - persoane fizice - care detin 34% din actiunile companiei.



Compania a facut, la sfarsitul anului trecut, majorari salariale pentru toti cei peste 3000 de angajati.



"Pentru conducerea unei companii este un lucru bun ca salariatii vor castiga mai bine. Datorita acestei cote de impozitare de 16 procente vom avea oameni mai motivati. La nivel intern, Braiconf a marit salariile in luna noiembrie cu peste 20 de procente. Problema mea nu este cu valoarea impozitelor, insa, cat cu nivelul crescut al fiscalitatii", spune Nisioi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO