Companii

Brandul OMV isi dubleaza prezenta in Romania daca Petrom renunta la PetromV

26.04.2009, 15:28 37

Benzinariile care opereaza sub brandul OMV ar putea inregistra una dintre cele mai rapide extinderi de pe piata locala, daca decizia Petrom de a renunta la brandul PetromV va fi aprobata de actionarii companiei.

Astfel, de la un numar de 76 de unitati, reteaua OMV ar putea ajunge la peste 180 de benzinarii prin excluderea PetromV din portofoliul de branduri al Petrom si inlocuirea acestuia cu marca OMV.
PetromV este singurul brand nou lansat de Petrom dupa privatizarea companiei din 2004, acesta fiind pe piata locala un concept complet nou de benzinarie care includea un restaurant sau un loc de joaca pentru copii. Benzinariile PetromV au inceput sa fie dezvoltate din 2005, planurile finale vizand 250 de astfel de unitati pana in 2010.
"Este normal sa existe astfel de strategii mai ales in contextul economic actual. Compania deja are un brand care se adreseaza segmentului de lux al pietei, ca sa-i spunem asa, si anume OMV, in timp ce Petrom este un brand care este cunoscut pentru raportul calitate-pret cu cel mai ieftin carburant", spun surse din piata.
Potrivit celor mai recente informatii provenite din partea companiei, cele mai mari volume de vanzari erau inregistrate in benzinariile care operau sub brandul OMV, fiind urmate de cele PetromV si abia apoi de benzinariile Petrom. Spre exemplu, potrivit statisticilor existente la sfarsitul anului 2007, o statie PetromV vindea in medie cu 50% mai mult comparativ cu una Petrom, in timp ce una OMV vindea de doua ori mai mult.
Anul trecut, compania a avut un buget de investitii pe segmentul de rafinare si marketing de 1,28 de miliarde de lei (352 de milioane de euro). Pentru anul acesta, compania are bugetate investitii de 239 de milioane de lei (circa 60 de milioane de euro) pentru activitatile din marketing. Petrom a anuntat inca de la sfarsitul anului ca din cauza situatiei economice internationale bugetele de investitii pentru anul acesta vor fi semnificativ reduse la nivelul companiei comparativ cu nivelul record de 6,4 miliarde de lei (1,73 miliarde de euro) de anul trecut.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO