Companii

Britanicii exploateaza mitul lui Dracula in Poiana

18.01.2006, 20:14 22

Compania britanica Polycom, care opereaza in domeniul produselor chimice, a deschis in Poiana Brasov un hotel de patru stele denumit "Acasa la Dracula", in urma unei investitii de 5 milioane de euro.

Lucrarile pentru realizarea hotelului au durat aproape patru ani.

"In momentul in care am intrat pe piata hoteliera brasoveana aceasta era dominata de vechile hoteluri - Piatra Mare, Ana, Sportul, Alpin. Noi insa aducem ceva nou pe piata prin arhitectura hotelului ce reprezinta un castel medieval, costumatia angajatilor, spectacolele medievale sau centrul Spa ce este o combinatie intre traditie si futurism", a declarat pentru ZF Transilvania Cristian Ciobanu, directorul de marketing al hotelului.

El a explicat motivul alegerii acestui stil arhitectonic in termeni mitologici: "Legenda spune ca Dracula a lasat cu limba de moarte ca pe un teren care ii apartinea in zona sa fie ridicat un castel. Nu poti sa nu tii cont de dorinta unui muribund".

Cele 17 camere ale hotelului au nume speciale precum "Dormitorul Lancierului" sau "Apartamentul Contelui Dracula", la fel si cele patru sali de conferinte - "Sala Misterelor", "Sala Cavalerilor" etc.

Pentru acestea din urma, oficialii firmei anunta ca vor continua investitiile, anul acesta urmand sa fie alocate doua milioane de euro pentru dotari.

Hotelul mai dispune de doua restaurante - unul de bucatarie italiana si altul de bucatarie internationala in stil medieval.

Segmentul de piata pe care il vizeaza "Acasa la Dracula" sunt clientii de tip corporate, pretul unei camere single fiind de 110 euro, iar cea dubla costand 140 de euro.

Hotelul a fost inaugurat in decembrie, iar oficialii acestuia spun ca de revelion toate locurile au fost ocupate, jumatate din clienti fiind straini. Meniul pentru noaptea dintre ani a continut preparate precum "Teapa lui Dracula" sau "Barbatia vampirului".

Inceputul anului se dovedeste a fi la fel de aglomerat. "In primele zile, hotelul a avut multi turisti rusi si urcraineni care au sarbatorit Craciunul si Revelionul dupa ritul ortodox vechi. Dupa 10 ianuarie, am avut turisti turci care au sarbatorit Kurban Bairamul, iar pana la jumatatea lunii februarie, toate week-end-urile sunt ocupate de firme care organizeaza diverse simpozioane si conferinte", sustine Ciobanu. Potrivit reprezentantilor unitatii hoteliere, in 2006, compania asteapta o cifra de afaceri de 1,6 milioane de euro..

"Ne aflam pe piata de putin timp, dar pana acum am inregistrat un feed-back pozitiv din partea clientilor. Suntem ca un copil mic care acum invata sa mearga, dar invatam bine", a mai spus Ciobanu. In prezent in hotel lucreaza 70 de persoane.

Sectorul truistic a atras anul trecut investitii totale de circa 400 de milioane de euro, cea mai mare pondere, aproape 79%, fiind reprezentata de domeniul hotelier.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO