Companii

Bucureştiul văzut pentru prima dată: mix de clădiri noi, spaţii care stau să cadă şi multe maşini mari de lux

Bucureştiul văzut pentru prima dată: mix de clădiri noi, spaţii care stau să cadă şi multe maşini mari de lux

Autor: Mirabela Tiron

28.10.2010, 23:56 120

"Este prima oară când vin în Bucureşti şi mi-a atras atenţia înmod special mixul de clădiri noi din sticlă şi clădiri aproape gatasă se destrame, ceea ce nu am mai văzut până acum în altă parte.Acest mix este interesant, însă nu foarte atractiv", povesteşteelveţianul Sammy Salm, directorul general al Best of Alps.

Elveţianul a venit în Capitală pentru a promova staţiunilemontane din Alpi şi asociaţia pe care o conduce are un buget de20.000 de euro pentru a le prezenta românilor zone de vacanţă dinAlpi.

Asociaţia, una dintre cele mai mari din turismul mondial,include 12 staţiuni montane printre care se numără ChamonixMont-Blanc, Cortina d'Ampezzo, Davos, Garmisch-Partenkirchen,Grindelwald sau Kitzb¸hel.

Sammy Salm a mai povestit că s-a plimbat prin centrul vechi alBucureştiului, care i-a plăcut, şi că a văzut din exterior PalatulParlamentului, asociat de el cu o amprentă a regimului comunist. Înopinia elveţianului Sammy Salm, centrul istoric are nevoie derestaurare pentru ca pasajul pietonal să fie mai "generos". Deaceeaşi părere este şi francezul Stefan Laude, reprezentantul zoneituristice Megeve. "Mi-a plăcut în centrul vechi, dar cred că ararăta mai bine dacă ar fi puţin reconstruit. Am încercat şimâncarea tradiţională, sarmalele."

Centrul vechi al Capitalei, singura zonă pietonală dinBucureşti, atrage cel mai mare număr de vizitatori zilnic şi aduceîncasări de zeci de milioane de euro proprietarilor de restaurante,baruri şi cafenele deschise acolo. În primele şapte luni ale anuluiBucureştiul a primit aproape 589.000 de vizitatori, care s-au cazato noapte sau două în unităţile de cazare, potrivit ultimelor datedisponibile de la Institutul Naţional de Statistică.

"Preţurile la mâncare şi băutură, dar şi la cazare nu ni se parmari. Nu am ales un hotel de cinci stele, ci am dorit doar un locliniştit în care să ne odihnim", a spus Sammy Salm, care s-a cazat,alături de ceilalţi colegi, la hotelul de patru stele StarlightSuites Hotel.

Întrebat de ZF de ce a ales să promoveze staţiunile montane dinAustria, Elveţia şi Franţa în România, unul dintre statele europenecu cel mai mic PIB per capita, directorul general al Best of Alps aspus că după maşinile care circulă prin Bucureşti, nu i s-ar păreacă România este o ţară săracă.

"Am văzut multe maşini mari de lux, Audi, BMW-uri, chiar şiPorsche Cayenne. Aceştia sunt clienţii care ar putea să vină săschieze în Alpi (...). Sunt convins că există o discrepanţă mareîntre bogaţi şi săraci, însă noi nu ne adresăm tuturor, ci celorcare îşi permit să meargă în vacanţe în străinătate."

Peste 100.000 de români merg anual în vacanţe la schi înAustria, pentru care plătesc câteva sute de euro, potrivitreprezentanţilor agenţiilor de turism.

"Doar în sezonul de iarnă de anul trecut, turiştii români auavut aproape 3.800 de înnoptări în staţiunea St Anton din Arlberg,numărul fiind în creştere cu 3% faţă de 2008", a declarat WulmaHimmelfreundpointner, reprezentanta staţiunii St Anton.

Vin după turişti

În ultima lună, mai multe asociaţii turistice din străinătate auvenit în România pentru a promova staţiunile de schi, printre careSki Amade (care include regiunile de schi Salzburger Sportwelt,Schladming-Dachstein, Gastein, Hochknig şi Grobarltal), dar şiAtout France.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24