♦ Peste 80%- 90% din volumul cărnii de pui pe care o folosim provine din România.
Sphera Franchise Group (simbol bursier SFG), operatorul lanţurilor de restaurante KFC, Pizza Hut şi Taco Bell în România, a alocat anul acesta un buget de 69 mil. lei pentru dezvoltarea grupului, iar o parte din bani se vor duce către remodelarea restaurantelor existente şi către digitalizare.
„Noi suntem cel mai mare grup din industria de food services din România, operăm restaurante cu renume internaţional. Dacă vorbim despre investiţii şi zona de sustenabilitate, nu am început acum, în aceşti ani în care se vorbeşte despre ESG, ci mult mai demult, putem spune că atunci când am lansat brandurile în România, acum 30 de ani“, a spus Costică Mişaca, ESG director la Sphera Franchise Group, în cadrul summit-ului ZF ESG 2024.
Grupul a implementat strategia de sustenabilitate în România încă din 2018, atunci când nu se vorbea despre ESG, când se discuta despre CSR (corporate social responsability). El mai spune că la nivel de grup lanţul lucrează cât se poate de mult cu producătorii locali iar peste 80% - 90% din volumul cărnii de pui folosit în restaurantele locale provine din România. „Mai mult decât atât, avem produsele fresh, vegetale, de la producători din România, la fel şi tot ce înseamnă băuturi. Avem totuşi câteva produse pe care nu le putem lua de la nivel local pentru că nu există furnizori, aici aş aminti cartofii congelaţi. Deşi suntem cultivatori de cartofi, în România nu avem procesatori care să ofere această calitate de care noi avem nevoie. Dar în mare parte producătorii sunt locali“, a declarat el.