Retail&Agrobusiness

Costică Mişaca, Sphera Group: Următoarele reglementări în domeniul sustenabilităţii vor avea impact asupra companiilor mici. Autorităţile trebuie să fie atente la cum transpun reglementările în legislaţie, să ţină cont de faptul că majoritatea businessurile sunt tinere şi au nevoie de timp pentru a le adopta

Conferinţa ZF ESG IS BUSINESS: Ce câştigi şi ce rişti în afaceri dacă nu treci azi la un model de business aliniat principiilor ESG

Costică Mişaca, director ESG în cadrul Sphera Franchise Group

Costică Mişaca, director ESG în cadrul Sphera Franchise Group

Autor: Cristina Bellu

24.10.2023, 11:30 116

Costică Mişaca, director ESG în cadrul Sphera Franchise Group (simbol bursier SFG), care administrează restaurantele KFC, Pizza Hut şi Taco Bell în România, consideră că reglementările ESG vor avea impact asupra companiilor mici, şi de aceea este indicat ca acestea să înceapă să facă paşi în direcţia sustenabilităţii.

În plus, statul trebuie să fie atent la felul în care va transpune aceste reglementări în legislaţie şi să ia în considerare faptul că majoritatea businessurile sunt tinere şi au nevoie de timp pentru a le adopta.

“Toţi furnizorii noştri sunt auditaţi, certificaţi, au aderat la codul de conduită al furnizorului. Dacă vorbim despre furnizorii mari, aceştia au făcut mulţi paşi, au toate certificările de mediu, sunt foarte atenţi la tot ce înseamnă hrană pentru animale precum şi selecţia deşeurilor. Dar avem şi un lanţ extins de furnizori mai mici, de peste 300, care trebuie să înceapă să facă paşi în direcţia sustenabilităţii. Următoarele reglementări în acest domeniu vor avea impact asupra companiilor mici şi aici cred că autorităţile trebuie să fie foarte atente la cum transpun reglementările în legislaţia locală. Trebuie să ţinem cont şi de faptul că businessurile locale sunt tinere, de doar 30 de ani, şi cred că au nevoie de mai mult timp să adopte aceste reglementări”,a spus Costică Mişaca în cadrul conferinţei ZF ESG IS BUSINESS.  

Alte declaraţii:

♦ În urmă cu 30 de ani, atunci când am deschis primul restaurant în România, având parte de know how-ul brandului, am implementat în cadrul grupului controlul punctelor critice în procesul de producţie, un lucru care nu exista în piaţă la vremea respectivă.

♦ Siguranţa alimentului în domeniul nostru de activitate este crucială şi avem acest pricipiu implementat încă de acum 30 de ani. Ulterior, această siguranţă a alimentului s-a transformat, iar acum avem inclusiv ISO 22.000 care certifică managementul în siguranţa alimentului. Mai mult, încă de la deschiderea restaurantelor în România suntem foarte atenţi cu selecţia furnizorilor. Cumpărăm produse doar de la furnizori auditaţi, certificaţi, iar mai nou, trecând spre ESG şi ceea ce înseamnă listarea la bursă, reglementarea şi conformarea cu toate noutăţile legislative, am stabilit ca furnizorii noştri să adere la codul de conduită al furnizorului.

♦ ESG înseamnă mai mult decât sustenabilitate. Trebuie să facem diferenţa dintre ce înseamnă sustenabilitate şi conceptul ESG. Dacă vorbim doar de sustenabilitate, foarte multe companii pot face lucruri în domeniul responsabilităţii sociale, însă ESG înseamnă mai mult. La fel şi conformarea cu legislaţia înseamnă mult mai mult. Înseamnă transparenţă, politici. Este adevărat, compania nosatră este listată la bursă şi are obligaţia să respecte legislaţia în vigoare.

♦ Pe partea de mediu nu foarte multe companii calculează corect şi transparent amprenta de carbon. Se fac paşi, dar pentru a te conforma ESG trebuie făcut mai mult decât atât.

♦ Sphera Group s-a înfiinţat în 2017 şi tot atunci s-a listat la BVB, iar din 2018 a lansat primul raport de sustenabilitate şi tot atunci a lansat strategia de sustenabilitate, care cuprinde patru piloni principali- produse, business, comunitate şi mediu.

♦ Orice companie, atunci când îşi face o strategie de sustenabilitate, conţinutul trebuie să fie în linie cu businessul, să aducă valoare acestuia. În final, orice companie are un rol foarte clar, acela de a aduce profit, dar partea de ESG este foarte importantă.

♦ Clienţii îşi doresc ca toate companiile să fie relevante din punct de vedere al sustenabilităţii şi să fie active în această direcţie.

♦ Am început să ne calculăm amprenta de carbon încă din 2018, iar anul trecut am înregistrat o creştere pe consumul de energie electrică de doar 0,53% în condiţiile în care la nivelul grupului am deschis în plus şapte restaurante.

 
 

  

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO