Companii

Care sunt cele 12 mărci auto care au reuşit să treacă pe plus în primul semestru

Care sunt cele 12 mărci auto care au reuşit să treacă pe plus în primul semestru
20.07.2010, 23:34 39

Pe fondul creşterii pieţei auto în luna iunie cu 10% faţă deaceeaşi lună din 2009, numărul brandurilor care au revenit pe plusluna trecută a urcat la 20, în condiţiile în care în aceeaşiperioadă a anului trecut toţi jucătorii înregistrau scăderi depeste 50%, potrivit jucătorilor din piaţa auto.

"Luna iunie a fost cea mai bună lună de până acum şi probabil vafi cea mai bună lună din întreg anul. Este normal să avem atât demulte mărci auto care să fi crescut, în special la nivelul luniitrecute. Din păcate, la finele acestui an ne aşteptăm ca toatemărcile de volum să înregistreze un rezultat negativ, deoarecepiaţa totală va scădea şi în acest an", a subliniat Alin Tapalagă,director general al Porsche Inter Auto (PIA), divizia de retail a Porsche România, cel mai mare jucător de pe piaţa deprofil. Cele mai mari creşteri ale vânzărilor au fost înregistrateîn prima jumătate a acestui an de mărcile BMW şi MINI, cu un avansde 41% respectiv 25%. Cea de-a treia marcă din segmentul premiumdin top este Porsche, ale cărei vânzări s-au apreciat cu 11%, lapeste 30 de unităţi. Celelalte mărci care au raportat creşteri devânzări în primul semestru au fost Great Wall, Daf, Scania,Chevrolet, Mazda, Ford, Volvo Trucks, Honda şi Lada.

BMW a fost şi cea mai bine vândută marcă premium, cu aproape 700de maşini, în condiţiile în care Audi a comercializat peste 530 deunităţi, în scădere cu 25%, iar Mercedes-Benz a vândut 480 demaşini, în declin cu 44%.

"Există în continuare o putere de cumpărare importantă, însădatorită instabilităţii politice şi economice anumiţi clienţi amânădecizia de cumpărare în astfel de momente. Preţul de achiziţierămâne în continuare un criteriu important şi pentru clientul dinsegmentul premium şi în acelaşi timp clienţii devin mai preocupaţiinclusiv de costurile de exploatare şi valoarea de revânzare", aspus Cristian Vlaşin, sales manager al BMW Group România.

Pe de altă parte, şeful Porsche Inter Auto se aşteaptă ca augustşi decembrie să fie cele mai slabe luni din acest an, prima caurmare a majorării TVA de la 1 iulie, iar a doua pe fondulîncheierii programului de casare.

"În piaţă există o întârziere în ceea ce priveşte comenzile.Iulie se anunţă a fi în continuare o lună bună datorită comenzilordin iunie, dar în august piaţa totală nu va trece de 7-8.000 deunităţi", a spus Tapalagă. În acelaşi timp, decembrie va fiputernic afectată de încheierea programului "Rabla", în condiţiileîn care până pe data de 30 octombrie vor putea fi trimise cătreAdministraţia Fondului pentru Mediu dosare cu vouchere spredecontare. Pe fondul programului de casare vânzările îşi vor reveniîn septembrie şi octombrie, pe măsură ce persoanele care deţintichete vor încerca să le vândă mai ieftin.

"Toţi se întreabă acum ce se va întâmpla în 2011. Chiar dacă vafi în continuare un program «Rabla», este puţin probabil ca acestasă fie la fel de «generos» ca acela de acum", a spus AlinTapalagă.

Cifra de afaceri a celor mai mari zece companii din industriaauto de pe piaţa locală, fără a lua în calcul şi producătorii decomponente, a scăzut anul trecut cu aproape 36%, dar numai doiimportatori au înregistrat pierderi, restul menţinându-se pe profitîn ciuda estimărilor iniţiale, potrivit unor calcule realizate deZF pe baza rezultatelor publicate pe Registrul Comerţului.

"Faptul că mulţi importatori s-au menţinut pe profit şi în 2009este un semn bun. Aceştia au avut rezerve şi s-au menţinut pe liniade plutire. Dar acest lucru nu poate continua la nesfârşit", a spusConstantin Stroe, vicepreşedintele Automobile Dacia, care maideţine şi funcţia de preşedinte al Asociaţiei Constructorilor deAutomobile din România.

Exporturile Dacia au avansat cu 30% la nivelul primului semestrual acestui an, la peste 160.000 de autovehicule, adică exact depatru ori mai multe maşini decât s-au importat pe piaţa locală înacelaşi interval.

În ceea ce priveşte rezultatele în România, constructorul de laMioveni a vândut pe plan local aproape 20.000 de autovehicule, înscădere cu aproximativ 15%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO