Companii

Carrefour ar trebui sa vanda 34 de magazine

26.05.2000, 00:00 20



Ministrul francez al Economiei si Finantelor a solicitat grupului francez de distributie Carrefour, vanzarea a 34 de supermarket-uri in vederea restabilirii concurentei in regiunile unde grupul detine o pozitie dominanta, ca urmare a fuziunii cu compania franceza Promodes, informeaza agentiile de presa internationale.

Marile magazine, care se situeaza mai ales in regiunea pariziana, Calvados si Pas-de-Calais, realizeaza o cifra de afaceri de 3,5 miliarde de franci francezi dintr-un total al vanzarilor in Franta de 212,18 miliarde de franci si au circa 2.000 de salariati.

In plus, Carrefour nu va putea deschide sau dezvolta lanturile de distributie in regiunile indicate de Consiliul de Concurenta pe o durata de trei ani. "Scopul deciziei este restabilirea concurentei in vederea obtinerii unui raport calitate-pret mai bun", a precizat oficialul francez.

Carrefour s-a angajat sa vanda cele 34 de magazine in urmatorul an. Anuntata la 30 august 1999, fuziunea celor doua companii franceze a fost aprobata conditionat la 25 ianuarie de catre Comisia Europeana. Noul grup Carrefour-Promodes este numarul doi la nivel mondial in sectorul distributiei, dupa compania americana Wal-Mart.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO