Companii

Castiguri de 40 mil. euro pentru primii trei jucatori de pe piata berii

Castiguri de 40 mil. euro pentru primii trei jucatori de pe piata berii
23.06.2006, 18:49 24

Primii trei jucatori din industria berii, filialele locale ale companiilor multinationale Heineken, SABMiller si Interbrew, au inregistrat anul trecut un profit brut cumulat de 40 mil.euro, de aproape patru ori mai mare decat in 2004.
Brau Union si Ursus Breweries, primii doi jucatori din piata, aproape si-au dublat castigurile brute in euro in 2005, in timp ce al treilea jucator din piata, Interbrew, a trecut in 2005 pe profit, dupa ce in anul anterior inregistrase o pierdere de 3,4 milioane de euro.
Brau Union, liderul pietei berii, filiala locala a Heineken, a inregistrat anul trecut un profit brut de 18,9 mil. lei (5,25 mil. euro), fata de 10,9 mil. lei (2,6 mil. euro) in 2004, potrivit datelor publicate de companie in Monitorul Oficial. Cifra de afaceri a Brau Union in 2005 a ajuns la 574 mil. lei (159 mil. euro), in crestere in lei cu 7% fata de 2004. In euro, cifra de afaceri a producatorului marcii Heineken a crescut cu 20% anul trecut.
Filiala locala a SABMiller, compania Ursus Breweries, a raportat anul trecut un profit brut de 69,7 mil. lei (19,2 mil. euro), fata de 43,2 mil. lei (10,6 mil. euro) in 2004, potrivit aceleiasi surse. Ursus Breweries a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 538,4 mil. lei (148,1 mil. euro), fata de nivelul de 360 mil. lei (88 mil. euro) din 2004.
Al treilea jucator din piata, Interbrew, filiala locala a InBev, a trecut in 2005 pe profit, dupa ce in anul anterior inregistrase o pierdere de 3,4 mil. euro. Producatorul de bere a obtinut anul trecut un castig net de 14 mil. euro (50,4 mil. lei). Profitul Interbrew include numai companiile unde producatorul detinea 100% din capital in 2005. Compania mai detinea anul trecut 50% din Interbrew Efes Brewery Ploiesti. Restul actiunilor erau detinute de producatorul turc Efes. Interbrew Romania a anuntat pentru 2005 atingerea unei cifre de afaceri de 140 de mil. euro, rezultat consolidat pe doua companii: Interbrew Romania si Interbrew Efes Breweries Ploiesti.
Mihai Ghyka, directorul general al Interbrew, a declarat recent ca imbunatatirea profitului este rezultatul eficientizarii operatiunilor companiei.
Reprezentantii Brau Union si Ursus Breweries nu au facut comentarii pe baza acestor informatii pana la inchiderea editiei.
Cu o crestere de 4,7% a volumelor vandute, piata berii a ramas anul trecut in jurul valorii de 600 de milioane de euro, la fel ca in 2004.
Acest lucru se datoreaza cresterii consumului pe segmentul berii la PET, cumulat cu o scadere a vanzarilor de bere la sticla si la cutie si cu o evolutie constanta a berii la halba.
Potrivit datelor Asociatiei "Berarii Romaniei", anul trecut romanii au baut aproximativ un milion de hectolitri de bere la halba, adica in jur de 6,3% din total, in timp ce berea la cutie a adunat circa 7,8% din berea vanduta in 2005. Consumul de bere la sticla a reprezentat 54,5% din total, in timp ce PET-ul a dominat mai bine de o treime din piata.
Piata berii din Romania este o piata deja consolidata si matura, iar bataliile de marketing sunt duse intre marci, nu intre producatori.
Un indicator al competitivitatii din piata este reprezentat de nivelul investitiilor in publicitate, care au ajuns anul trecut la 164 de milioane de euro, fata de 130 de milioane in 2004, potrivit datelor Alfa Cont. Sumele cele mai mari pentru promovare au fost alocate de Ursus Breweries, Brau Union si Interbrew.
Piata de bere din Romania este una dintre cele mai competitive din Europa, mai ales ca pietele vestice sunt dominate in general de trei jucatori internationali care controleaza 80% din piata. In Romania, filialele locale ale celor 4 companii multinationale (Heineken, SAB Miller, InBev si Carlsberg) prezente pe piata berii controleaza in jur de 70% din piata. Alaturi de ele, un rol important in joaca European Drinks, cel mai mare grup alimentar din industria locala, si Bere Mures.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO