Retailerul german Kaufland, cel mai mare jucător din comerţul local, a vândut anul trecut produse mărci private în valoare de circa 500 de milioane de euro, potrivit estimărilor ZF.
“Mărcile private contribuie cu o treime la totalul cifrei de afaceri a grupului Kaufland. Din totalul de produse acestea reprezintă 20%”, spune o sursă apropiată companiei.
Kaufland, unul dintre cei mai discreţi retaileri locali, a obţinut în 2011 afaceri de 1,31 mld. euro, cu circa 18% mai mari decât anul anterior şi cu peste 50% mai mari decât în 2009. Dacă cifra de afaceri per magazin s-a menţinut constantă, germanii au ajuns anul trecut la afaceri de 1,5 mld. euro, potrivit estimărilor ZF. Cifra de afaceri per magazin este unul dintre cei mai importanţi indicatori pentru o companie, iar în cazul Kaufland aceasta s-a menţinut relativ constantă în ultimii ani la 18-19 mil. euro.
Germanii de la Kaufland sunt astfel retailerii care au câştigat cel mai mult de pe urma mărcilor private – produse care au devenit tot mai prezente în coşurile de cumpărături ale românilor în contextul în care preţul a devenit argumentul suprem în achiziţie.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels