Companii

Cel mai mare bon de casă al Franke: 11.500 de euro

Autor: Cristina Rosca

23.03.2011, 23:52 53

Producătorul de echipamente încorporabile pentru bucătărieFranke România a înregistrat anul trecut afaceri de 42,7 mil. lei(10,2 mil. euro), în scădere cu 8% faţă de anul anterior şi unprofit net de 2,2 mil. lei, similar celui din 2009.

"Scăderea pieţei imobiliare, majorarea TVA şi mediul deafaceri nefavorabil au fost principalele cauze ale scăderiibusinessului", spune Florin Porojan Gheaja, general manager alFranke.

El estimează însă pentru 2011 o majorare a afacerilor cu 10%,odată cu deschiderea a 13 noi showroom-uri, în care compania vreasă investească 100.000 de euro. Toate showroom-urile vor fideschise în parteneriat, ceea ce înseamnă că Franke vine cuprodusele în timp ce partenerii se ocupă de spaţiu şi de amenajareaacestuia. "Partenerii noştri au deja un business solid şiexperienţă în vânzări. În showroomurile lor mai sunt vândute şiprodusele altor producători, de regulă mobilier de bucătărie."

În prezent Franke are alte 12 showroom-uri, dintre care 11 înparteneriat şi unul deţinut de companie. Dintre acestea, patru suntîn Bucureşti.

Şeful Franke a mai spus că în prezent un client cumpără în medieproduse de 1.500 - 2.000 de euro, iar factura cuprinde în medie 5-6produse. Cea mai mare factură a fost de 11.500 de euro, cecuprindea produse pentru dotarea completă a unei bucătării.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO