Interbrands, cel mai mare distribuitor de produse de larg consumde pe piata, a reusit sa ramana pe crestere anul trecut fata de2008 datorita scumpirii tigarilor cu circa 30%, divizia de produsede ingrijire a corpului fiind afectata de declinul consumului.
Compania a intermediat anul trecut vanzari de 4,8 miliarde delei (1,13 mld. euro), in crestere cu 12% fata de valoarea raportatape 2008, cea mai mare divizie a sa fiind distributia tigaretelordin portofoliul British American Tobacco.
"Vanzarile in valoare realizate de divizia noastra de tigari aufost in crestere cu 22% anul trecut fata de 2008, datoritamajorarii accizelor resimtite in pret si a mixului de produse si inciuda accentuarii pietei negre si a scaderii volumelordistribuite", a declarat Rand Sherif, CEO-ul Interbrands.
Rulajele de pe segmentul produselor de ingrijire personala aufost in declin in acest interval, ca urmare a scaderii consumuluisi a deciziei P&G de a renunta la externalizarea distributieide produse cosmetice (beauty care) in marile retele de magazine.Interbrands si-a restructurat businessul in ultimul an, ceea ce adus la desfiintarea a 300 de locuri de munca, compania ramanand cucirca 1.800 de angajati.
Piata bunurilor de larg consum s-a contractat cu 10-15% anultrecut fata de 2008, potrivit estimarilor din piata.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels