Companii

Ciocolata Primola si biscuitii Ulpio au adus un profit mai mare cu 90%

27.04.2006, 00:00 136

Supreme Chocolat, producatorul ciocolatei Primola si al biscuitilor Ulpio, a inregistrat anul trecut un profit brut de aproape 3,3 milioane de lei (900.000 de euro), in crestere cu peste 90% fata de anul precedent.

Cifra de afaceri Supreme Chocolat a crescut in aceeasi perioada cu 25%, ajungand la nivelul de 76 milioane lei (peste 21 de milioane de euro), in conditiile in care compania a intrat anul trecut pe segmentul biscuitilor, lansand gama Ulpio, si si-a diversificat gama de produse din ciocolata cu noi sortimente.

"Cresterea cifrei de afaceri in anul 2005 fata de anul precedent s-a datorat cresterii productiei si intrarii pe segmentul de biscuiti. La randul sau, profitul s-a majorat ca urmare a cresterii cifrei de afaceri, dar si a reducerii costurilor de productie si de distributie", a spus Cristian Stancu, director de marketing in cadrul companiei Supreme Chocolat.

Supreme Chocolat a intrat pe segmentul de biscuiti in luna aprilie a anului trecut, in urma unei investitii de mai multe milioane de euro intr-o unitate de productie in Bucuresti.

Producatorul Supreme Chocolat are in prezent zece marci si activeaza pe toate segmentele de pret ale pietei ciocolatei. Pe segmentul premium este prezent cu ciocolata Anidor, pe segmentul mediu cu Primola, iar pe cel economic cu Novatini.

Supreme Group este format din patru companii private ce actioneaza in domeniul alimentar, avand propriile unitati de productie si distributie, Supreme Chocolat, producator de ciocolata si biscuiti, Supreme Imex, procesator de cafea pentru Kraft Foods, Supreme Gourmet, compania care opereaza cafenele, si divizia de distributie Supreme Distribution. Cel mai important domeniu de activitate al grupului este insa productia de ciocolata, spun oficialii Supreme Group.

Produsele Supreme Chocolat sunt distribuite in peste 140 de orase din tara, totalizand un numar de 40.000 de puncte de vanzare, de la magazinele de tip cash&carry si angro pana la micile chioscuri de cartier. In prezent, Supreme Chocolat are 550 de angajati, fata de 345 in anul 2004.

Prima unitate de productie a grupului Supreme a fost infiintata in anul 1992, fiind specializata in productia de cafea. In anul 2001 marcile de cafea ale grupului sunt achizitionate de compania Kraft Foods, iar Supreme se indreapta spre piata ciocolatei prin preluarea unei fabrici de ciocolata.

Cei patru mari jucatori de pe piata autohtona a ciocolatei sunt atat producatori autohtoni - Kandia-Excelent, Supreme Chocolat -, cat si internationali, Kraft Foods Romania, subsidiara locala a concernului multinational Kraft, si Heidi Chocolats Suisse, membra a grupului elvetian Laderach Chocolatier Suisse, tintind doar segmentul premium.

Ultimele estimari ale pietei ciocolatei din Romania ridicau valoarea acesteia la 120-150 milioane de euro anual, dintre care aproximativ 70% este reprezentata de tabletele de ciocolata.

Piata romaneasca de biscuiti, evaluata la 50 mil. euro, este foarte dinamica, mai ales dupa intrarile unor competitori puternici, fie prin productie proprie - Supreme Chocolat (Ulpio), European Drinks (Zoo), Unilever (Delma, produsi de Dobrogea Group), Elite (Merlin) sau prin intermediul importurilor Danone (LU), Nestle (Nestle), Parmalat (Grisbi). Segmentul biscuitilor dulci se cifreaza la aproximativ 28 mil. euro, conform estimarilor din piata, iar principalii jucatori sunt RoStar, Ulker, Elite Romania si Nestle.

Cu toate acestea, consumul de dulciuri pe cap de locuitor este inca scazut in Romania, comparativ cu media tarilor europene, ceea ce ii determina pe unii jucatori sa estimeze o crestere a consumului de biscuiti in urmatorii ani.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO