Companii

Coada la franciza pentru pateurile Fornetti

24.07.2003, 00:00 47

Pofta consumatorilor pentru produsele de patiserie l-a determinat pe producatorul Fornetti Romania sa grabeasca planurile de extindere pe care si le-a propus in urma cu un an si jumatate, cand si-a inceput activitatea.
Detinator al master francizei companiei ungare Fornetti SRL, Fornetti Romania a investit in urma cu un an si jumatate doua milioane de dolari intr-o fabrica, la Timisoara, cu intentia de a o extinde peste trei ani.
"Am <<consumat>> aceasta capacitate de productie in 11 luni, asa ca a trebuit sa investim din nou," a declarat directorul general al filialei romanesti, Zoltan Panczel.
"In prezent, montam utilaje noi, care ne vor permite extinderea capacitatii, investitia urmand a se ridica la aproximativ 500.000 de dolari," a adaugat el.
In fabrica de la Timisoara se produc pateurile congelate, care ulterior sunt distribuite in magazinele din toata tara.
Fabrica are o capacitate de productie de 350 de tone pe luna.
Pe langa investitia pe care a inceput-o, compania mai construieste in acest an si doua depozite, care se vor adauga celor trei deja existente.
Pana acum au obtinut franciza Fornetti 250 de persoane.
"Piata romaneasca se dezvolta intr-un ritm infernal. Noua ni s-a intamplat ce li s-a intamplat operatorilor GSM," a spus Panczel.
El a afirmat, in acelasi timp ca in acest moment, in mapa sa se afla 93 de cereri de acordare a francizei doar pentru Bucuresti.
"In conditiile in care am facut reclama zero, suntem si noi uimiti de rezultatele pe care le-am obtinut. Este o afacere la indemana, in care partenerii castiga mai mult ca producatorul," a mai spus seful Fornetti Romania.
Cei care doresc franciza Fornetti trebuie sa achite aproximativ 2.000 de euro francizorului pe Romania.
"In rest, nu trebuie decat sa fie parteneri seriosi, sa aiba spatiu comercial bun. Fornetti e ca pop corn-ul, iar noi vrem sa devina la fel de popular," a mai spus Panczel.
Compania isi face publicitate prin asocierea cu diferite evenimente culturale, nu pe suporturile traditionale.
De fapt, Panczel, care este unul din actionarii principali ai companiei romanesti, a inceput acest business dupa ce s-a cunoscut cu reprezentantii companiei-mama la un Festival al saltimbancilor, la Timisoara, pe care tot el il organiza.
Compania are 150 de angajati.
Extinderea companiei vizeaza doua directii noi. In primul rand, compania asteapta ca aragazele din bucatariile romanesti sa devina mai performante, astfel incat sa intre si in retail, prin comercizarea pateurilor congelate.
"Deocamdata nu pot fi preparate acasa, trebuie niste cuptoare mai puternice," a spus Penczel.
Fornetti Romania a obtinut recent si licenta de exploatarea apelor minerale din perimetrul Stejarul, situat in judetul Covasna, dar directorul companiei nu a dorit sa ofere mai multe detalii in aceasta privinta.
"Trebuie sa incepem mai intai lucrarile de exploatare si abia dupa un an probabil vom putea spune ce intentii avem," a declarat Penczel.
Principalii competitori ai Fornetti pe piata produselor de patiserie sunt Panipat si Ana Pan.
Productia la produsele de patiserie a crescut anul trecut cu 3,32% anul trecut, atingand aproximativ 94.000 tone, conform statisticilor Asociatiei Producatorilor din Industria Dulciurilor.
claudia.covaci@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO