Companii

Coca-Cola si-a dublat ritmul de crestere

16.02.2006, 20:21 16

Coca-Cola HBC Romania, imbuteliatorul bauturilor Coca-Cola pentru piata romaneasca, a inregistrat anul trecut o crestere de 17% a volumului de vanzari, ajungand la un total de 123 de milioane de navete comercializate pe piata locala, fata de 106 milioane in 2004.

Rimul de crestere de anul trecut a fost dublu fata de cel din 2004, cand compania a avut un avans de 8% al numarului de navete vandute. Naveta este o unitate de masura in industria bauturilor racoritoare si este egala cu echivalentul a circa 6 litri (reprezinta cantitatea din 24 de sticle de 250 de mililitri).

"Cresterea de 17% a vanzarilor se datoreaza imbunatatirii mediului economic si combinatiei intre inovatie si marketing", a declarat Mugurel Radulescu, manager de comunicare al Coca-Cola HBC Romania.

Compania nu a dat publicitatii rezultatele financiare aferente anului 2005. Potrivit unor estimari din piata bazate pe ritmul anual de crestere al companiei, anul trecut afacerile Coca-Cola in Romania au depasit 250 de milioane de euro anul trecut.

Coca-Cola HBC, a doua mare companie de imbuteliere a produselor Coca-Cola din lume, a raportat pentru anul trecut o crestere a profitului net cu 22%, pana la 308 milioane de euro, o contributie importana avand-o pietele emergente precum Romania, Rusia si Ucraina.

Contributia statelor emergente la profitul operational a fost de 162 de milioane de euro, reprezentand un avans de 15% fata de anul anterior.

"Romania a continuat imbunatatirea profitului, consemnata in ultimii ani, alimentata de cresterea volumului si a veniturilor, precum si de diminuarea costurilor", informeaza site-ul oficial al CCHBC.

Potrivit informatiilor Ministerului de Finante, in 2004 Coca-Cola a avut o cifra de afaceri de 218 milioane de euro, in crestere cu 11% fata de 2003.

"Produsele si aromele noi, cum sunt gama Cappy Premium, campaniile puternice de marketing si atitudinea pozitiva a consumatorilor fata de piata au condus la cresterea de anul trecut", a mai spus Radulescu.

La sfarsitul anului 2002, compania si-a extins activitatea si in sectorul apelor minerale, o data cu preluarea, impreuna cu Coca-Cola Romania a unui pachet de 94,5% din capitalul producatorului de ape minerale Dorna Apemin. Investitia totala a fost de 39 de milioane de euro. De atunci, investitiile Coca-Cola pe segmentul apei minerale au depasit 30 de milioane de euro.

Coca-Cola HBC Romania are aproximativ 3.000 de angajati si opereaza sapte fabrici in sase locatii din Bucuresti, Ploiesti, Iasi, Timisoara, Oradea si Vatra Dornei.

Piata bauturilor racoritoare este estimata la peste 500 de milioane de euro. Coca-Cola concureaza in Romania cu companii precum European Drinks, Quadrant Amroq Beverages (imbuteliatorul Pepsi), Romaqua, Parmalat (Santal).

Coca-Cola HBC este unul dintre cei mai importanti imbuteliatori de bauturi racoritoare din Europa, fiind prezent in 26 de tari. Pietele emergente pe care este prezenta CCHBC sunt Armenia, Belarus, Bosnia si Hertegovina, Bulgaria, Macedonia, Moldova, Nigeria, Romania, Rusia, Serbia si Muntenegru si Ucraina. Pentru acest an, Coca-Cola HBC anticipeaza o crestere a volumului de 8%, in timp ce pentru profitul operational este prevazut un avans cuprins intre 11% si 13%. dana.ciriperu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO