Companii

Companiile isi vor reduce bugetele de calatorii, spune o agentie de turism

02.12.2008, 15:49 26

Agentia de turism Accent Travel & Events, unul dintre primii zece jucatori de pe piata de profil, a inregistrat in primele zece luni din acest an o cifra de afaceri de 20,5 milioane de euro, cu circa 50% mai mult fata de aceeasi perioada din anul trecut, datorita incheierii de noi contracte pe segmentul corporate si cresterii pe evenimente, potrivit lui Lucian Boronea, directorul general al agentiei.

"In aceste conditii, cifra de afaceri pe care o estimam pana la sfarsitul anului se va ridica la circa 23,5 milioane de euro, in crestere cu 56% fata de anul trecut dupa calculele noastre, cea mai mare parte a vanzarilor realizandu-se in aceste luni", a declarat Boronea.
El a mai spus ca majorarea veniturilor s-a bazat pe cresterea bugetelor pentru evenimente si travelling a clientilor vechi, dar si prin atragerea de clienti noi precum Romexterra sau compania de inginerie Washington Group.
Potrivit directorului general, circa 95% din venituri sunt generate de clientii corporate.
Printre clienti mari, pe langa cei nou atrasi, se mai numara Orange, Subaru sau Petrom.
"Toate companiile au avut bugete mai generoase anul acesta pentru evenimente de tip traininguri, teambuildinguri fata de anul trecut. Insa cred ca vom asista la o restrangere a bugetelor pentru anul viitor", a spus el.
Anul acesta, cea mai mare parte a veniturilor companiei a fost realizata din turismul intern, 30% din activitatea de ticketing, iar restul de turismul extern si din evenimente.
Pachetele de vacanta pentru destinatiile din Romania, litoral, munte si statiuni balneo-climaterice sunt cele care au adus 43% din vanzarile companiei.
"Pe destinatiile interne, cea mai cautata a fost statiunea Mamaia, iar pe destinatiile externe s-a remarcat Grecia", a precizat el.
Lucian Boronea a mai adaugat ca circa 10% din castigurile totale ale agentiei vor proveni din vanzarea pachetelor de vacanta de iarna.
"Cu toate acestea, pentru anul viitor ne asteptam ca vanzarile sa fie afectate din cauza crizei financiare. Bugetele alocate calatoriilor de catre clientii corporate vor fi reduse, deci cu siguranta vom fi afectati", a explicat el.
Reprezentantul companiei mai spune ca planuieste sa imbunatateasca actuala platforma online integrata, care permite vanzarea online a biletelor de avion, cazarilor interne si externe.
"Aceasta platforma permite vanzarile atat catre clienti individuali, cat si catre corporatii sau agentii de turism revanzatoare pe piata de business to business.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO