Companii

Corneliu Vîlsan face strategia de marketing pentru Pernod Ricard în 60 de ţări. „Un bonus de 20 de dolari mi-a schimbat drumul“.

Corneliu Vîlsan face strategia de marketing pentru...

Autor: Roxana Petrescu

30.05.2018, 00:08 1149

Corneliu VÎlsan, unul dintre primii expaţi români, plecat în 2006 să conducă filiala din Croaţia a Pernod Ricard, defineşte acum din Paris strategia de marketing pentru 51 de filiale Pernod Ricard (din 86 în total la nivel de grup – n.red.), care acoperă mai bine de 60 de ţări din Europa, Orientul Mijlociu, Africa şi America Latină. Cu o carieră internaţională de peste un deceniu, Vîlsan, absolvent de Politehnică, este unul dintre primii manageri români trimişi de o multinaţională peste graniţe şi spune că dacă ar fi să revină în ţară, probabil ar intra în zona de consultanţă. „Azi sunt director marketing operational la Pernod Ricard, pe o zonă care cuprinde 51 de filiale în peste 60 de ţări în Europa, Orientul Mijlociu, Africa şi America Latină. Principalele responsabilităţi sunt definirea strategiei (portofoliu, investiţii de marcă, alocarea de resurse, digital, proiecte speciale), creşterea eficienţei investiţiilor, programe de training.“ Pernod Ricard este unul dintre cei mai importanţi jucători la nivel global în domeniul băuturilor alcoolice, cu un business în 2017 de 9 mld. euro, un profit operaţional de 2,4 mld. euro şi cu peste 18.400 de angajaţi în 86 de filiale răspândite în toată lumea. „Probabil cel mai important moment (din carieră - n.red.) a avut loc prin anul 1993, când, după ce am obţinut un brevet de invenţie pe o metodă de calcul care permitea economisirea unei sume importante de bani pentru statul român într-un proiect energetic din China, am primit un bonus de vreo 20 de dolari… Eu speram să-mi iau totuşi un televizor în culori.“

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO