Companii

Corporate Office Solutions, marja de profit de 11%

12.03.2008, 14:58 33

Compania Corporate Office Solutions (COS), unul dintre principalii jucatori pe piata locala de mobilier de birou, estimeaza pentru acest an o marja a profitului net de 11%, comparativ cu 8% in 2007.
"Deprecierea leului de la finalul anului trecut ne-a afectat la nivel de profitabilitate. Am terminat anul cu o cifra de afaceri de 14,5 mil. euro, in timp ce pentru acest an targetul este de 17 mil. euro, in crestere cu 15%", a spus Christophe Weller, managing partner al Corporate Office Solutions.
El a precizat ca estimarile pentru anul trecut erau stabilite la pragul de 15 mil. euro, dar care nu au fost atinse datorita amanarii finalizarii unor proiecte de birouri de clasa A pentru care compania avea contracte. In cazul in care termenele de livrare ar fi fost respectate, COS si-ar fi depasit obiectivul.
In ceea ce priveste rezultatele consemnate in primele doua luni ale acestui an, contractele companiei au atins 3,1 mil. euro peste bugetul acestei perioade.
COS a investit anul trecut 0,4 mil. euro, in timp ce pentru acest an bugetul a fost stabilit la 0,3 mil. euro. In 2007, importatorul a deschis un birou la Chisinau, iar in acest an dezvoltarea vizeaza orase din tara precum Cluj, Iasi sau Timisoara.
"Ne uitam dupa un partener strategic pentru Cluj. Prin strategic inteleg o companie care deja este prezenta acolo (din retailul de mobilier de birou - n.red.) sau un generalist care doreste sa-si completeze oferta cu mobilier de birou. Daca nu gasim pe cineva potrivit, ne vom duce chiar noi acolo", a adaugat Weller. Cu toate acestea, el spune ca ar prefera sa gaseasca un partener.
De asemenea, COS anuntase anul trecut ca are parteneriate cu doi producatori romani si ca se gandeste sa intre in actionariatul lor, dar "cel putin pentru moment acestia doresc sa ramana independenti".
Corporate Office Solutions este dealer exclusiv al Steelcase (50% din cifra de afaceri realizata pe segmentul de mobilier), liderul mondial pentru mobilierul de birou, insa importa si alte marci precum Sinetica, Sokoa, Luxy sau SitLand
"Acum ne uitam si la alte branduri. Sunt multe call-centeruri care se construiesc si credem ca putem fi mai activi pe segmentul de mobilier dedicat acestui tip de locatie. Steelcase este brandul nostru premium. Stim ce piata putem acoperi cu Steelcase, dar are insa limitele ei. Vrem sa facem mai mult si pentru asta trebuie sa ne extindem oferta", a completat Weller.
Unul dintre planurile companiei pentru acest an vizeaza noi contracte pentru mobilarea hotelurilor.
Compania a avut un astfel de contract in urma cu trei ani, pentru hotelul Dacia, iar activitatea pe acest segment urmeaza a fi preluata in 2008. In 2007, COS a avut 100 de clienti noi, printre care se numara Mercedes, Saint-Gobain sau Nokia Siemens.
"Cresterea pietei de mobilier de birou a atras atentia jucatorilor straini, iar intrarea Romaniei in Uniunea Europeana a fost primul semnal. Anul 2007 a marcat intrarea unor noi competitori pe toate segmentele de pret", a conchis Weller.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO