Companii

Cosmo merge cu electrocasnicele in comune

22.11.2005, 19:36 27

Compania Primex, care detine reteaua de magazine de produse electronice si electrocasnice Cosmo, si-a propus pentru anul viitor sa patrunda, impreuna cu nou-infiintata companie de credite de consum Fortuna Credit, cu magazine in mediul rural si in orasele mai mici din tara.

"CompetiTia foarte dura de pe piata, in marile orase, ne-a determinat sa trasam o strategie de expansiune in localitatile din mediul rural si in orase cu 10-12.000 de locuitori, unde gradul de penetrare al creditelor de consum este de sub 10%", afirma Gyorgy Baba, directorul general al Cosmo.

TBI Credit si Cosmo au lansat Fortuna Credit, o companie de credite de consum, care va incepe sa opereze incepand din luna decembrie, initial in reteaua de magazine Cosmo, urmand ca activitatea acesteia sa se dezvolte si in alte centre de retail independente.

"Anul viitor, Fortuna va intra pe nisa de clienti greu de evaluat din punct de vedere al riscului, stiut fiind faptul ca in mediul rural modul de evaluare este diferit fata de cel din mediul urban", anunta oficialii TBI Credit.

"Am facut studii asupra a 100 de orase, iar in 2006 vom deschide cateva zeci de magazine in unele dintre acestea", mentioneaza Baba. "De asemenea, vom deschide unitati in mediul rural, unde ne propunem sa inregistram in primul an 15.000 de clienti", a continuat el.

In momentul de fata circa 45% din vanzarile retailerului provin din credite de consum, pondere considerata de oficialii Cosmo ca fiind sub media normala pe piata. Dupa integrarea noii societati de credit Cosmo intentioneaza sa isi majoreze ponderea creditelor de consum in vanzari pana la 60-70%.

Practic, in acest an societatea de credite de consum va functiona numai in luna decembrie, perioada de varf a anului, in care reprezentantii Fortuna vizeaza acordarea de credite de consum in valoare de 1,5 milioane de euro. Potrivit estimarilor oficiale, anul viitor creditele acordate ar putea ajunge la 30 de milioane de euro.

Dupa Flanco, Domo si Altex, Cosmo este a patra retea de magazine de electronice si electrocasnice care isi dezvolta o societate proprie de credite de consum.

Strategiile companiilor au fost pana acum diferite. Unele dintre companiile de creditare infiintate au actionat doar ca intermediari intre persoanele fizice care apelau la credite si banci, iar altele au decis sa acorde si finantari pe propriul bilant.

In acest moment pe piata creditelor de consum activeaza Credisson (desprinsa prin externalizarea activitatii de creditare a Flanco) si Estima (detinuta de Fondul Romano-American pentru Investitii si Domo Retail, compania care opereaza reteaua Domo).

Credex, compania de credite de consum detinuta de grupul Altex si Raiffeisen Bank, va deveni la randul sau operationala pana la sfarsitul anului in magazinele Media Galaxy, iar anul viitor in toata reteaua Altex.

Cosmo detine un brand propriu de televizoare si dvd-uri, Selon, produs in Turcia si China si comercializat in cele 78 de magazine ale retelei. Anul viitor, compania intentioneaza sa lanseze si un brand propriu de calculatoare si laptop-uri, Quintron.

"Piata produselor electrocasnice previzionam ca va inregistra o crestere usoara de 5%, in timp ce pe segmentul IT cresterea ar putea fi de 30-40%", spune Baba. El estimeaza ca piata electronicelor si electrocasnicelor va atinge in acest an o valoare de 600-700 de milioane de euro, iar intreaga piata care include si segmentul IT, o valoare de 900-1.000 de milioane de euro.

Potrivit conducerii companiei, Cosmo va avea in acest an o cota de 5-6% din piata. In 2004, cifra de afaceri a Primex, compania care opereaza reteaua de magazine Cosmo, dar desfasoara si activitati de distributie, a realizat, o cifra de afaceri de 30 de milioane de euro, potrivit datelor Ministerului de Finante.

Piata locala de electronice si electrocasnice este dominata de patru mari retele de retail. Anul trecut, Altex a realizat cea mai mare cifra de afaceri, de peste 146 mil. euro, urmata de Domo Retail, cu peste 100 mil. euro, Flanco International cu 96 mil. euro si Cosmo, conform datelor Ministerului de Finante.

marius.anton@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO