Companii

Cristian Mesaros de la Gregory''s: Toata lumea se lupta pentru spatii de retail

24.01.2006, 21:16 40

Noul director general al lantului de restaurante Gregory''s spune ca jucatorii din piata de fast-food sunt nevoiti sa vaneze spatii comerciale precum niste agenti imobiliari.

El spune ca reteaua de restaurante pe care o conduce se afla intr-o competitie permanenta pentru spatii, dar exista o serie de limite, stabilite de actionari.

"Avem limite de chirie, de suprafata, de durata a contractului. Chiria are un rol important in categoria costurilor si apoi urmeaza localizarea", mai spune Mesaros.

Costurile pentru deschiderea unui nou restaurant variaza intre 80.000 si 130.000 de euro, in functie de marimea si de starea spatiului inchiriat. Compania are 10 locatii in Bucuresti, iar anul acesta intentioneaza sa deschida alte trei restaurante tot in Capitala si sa acorde franciza pentru piata din provincie.

"Vanam mai multe spatii in acelasi timp. Noi ne stim foarte bine strategiile, insa depindem si de disponibilitatea de spatii a zonei in care vrem sa deschidem un restaurant", a spus Mesaros.

De regula, compania are in jur de 10 zone "in vizor", dupa care urmeaza eliminarile de pe lista. "Sunt zone pe care le urmarim cu atentie, dar sunt altele despre care piata da cele mai multe semnale", argumenteaza el.

Mesaros a mai spus ca in acest an compania va deschide si un nou centru logistic in Bucuresti.

"In virtutea unei expansiuni la nivel national, aspectele ce tin de logistica trebuie pregatite foarte bine", mai spune el.

Identificarea partenerilor de franciza potriviti reprezinta una dintre cele mai mari provocari in deschiderea unei locatii in provincie. "Nu-ti permiti nici un pas gresit, pentru ca nu poti deschide azi si sa inchizi maine, fara ca imaginea ta sa aiba de suferit", spune Mesaros. Pana la sfarsitul lui 2007, compania va deschide in provincie doua locatii Gregory''s & Coffeeright in sistem franciza.

Pana la acordarea francizei, compania se concentreaza pe piata din Capitala, care in opinia directorului general este inca foarte mare, competitia acerba din ultima perioada fiind doar in masura sa ridice piata.

"Concuram cu totii pentru mancare, insa lupta se da in interiorul locatiei. Pe piata de fast-food conceptele sunt diferite, inca nu sunt foarte multe oferte care se suprapun", este de parere Mesaros.

Astfel, locatia devine cel mai important atu, acesta fiind unul dintre motivele pentru care si bugetele de marketing ale Gregory''s merg mai mult spre promovarea in inte-riorul locatiei decat pe cumpararea de publicitate in alte medii.

"Baza conceptului nostru sta in locatie, in produse si in oamenii care vand. Restul sunt strategii tactice, care ajuta la dezvoltarea conceptului", explica el.

Mesaros nu exclude pentru acest an si o strategie mai agresiva de promovare directa, insa activitatea si bugetele de marketing se vor baza in continuare pe oferta de produse.

"Fara produse ai doar niste pereti pentru care platesti chiria", spune directorul general al lantului Gregory''s.

Pentru deschiderea unui nou restaurant, Gregory''s urmareste in special spatii intre 50 si 100 de metri patrati, in zonele de birouri, de trafic intens sau in cele rezidentiale. Cu toate acestea, consumatorul este diferit, in functie de locatia din care cumpara, singurul aspect comun tinand de sumele dispuse sa le cheltuiasca pentru o masa. "Consumatorii nostri au venituri medii si mari, iar cele mai mari incasari sunt aduse de catre clientii din zonele de birouri", spune directorul general al Gregory''s. El face aceste estimari bazandu-se pe valorile mai mari consemnate pe bonurile de casa, in zonele de birouri din Capitala.

"Conceptul nostru de restaurant este modulabil, pretandu-se atat la un spatiu mai mare, dar si la suprafete mai mici, de regula locatia dicteaza spatiul. In zonele centrale, compania are de regula restaurante mai mici, iar in aeroporturi sau gari suprafetele sunt mai mari", precizeaza Mesaros.

Gregory''s Romania este subsidiara companiei elene Gregory''s Mikrogeymata si este prezenta pe piata interna cu doua branduri: Gregory''s (2000) si Coffeeright (introdus in 2002). Compania are 150 de angajati.

Gregory''s si-a propus pentru acest an majorarea cu 20-21% a cifrei de afaceri, pe fondul cresterii vanzarilor si deschiderii de locatii noi. Anul trecut, Gregory''s a deschis trei noi locatii in Bucuresti si a avut o cifra de afaceri de 9,3 milioane de lei (2,5 milioane de euro), cu 26% mai mult decat in 2004. Estimarile pentru 2006 prevad incasari de circa 3 milioane de euro, in conditiile extin-derii retelei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO