Companii

Croazierele de lux devin recompensa uzuala in multinationale

07.03.2005, 00:00 22

Croazierele pe vase de lux in Caraibe sau pe Mediterana au fost principala descoperire a turistilor romani, anul trecut.


Agentiile de turism care vand astfel de pachete turistice au inregistrat dublarea numarului de clienti, in timp ce companiile multinationale au inceput sa-si trimita angajatii in astfel de vacante, ca recom-pensa pentru activitatea din timpul anului.


"Anul trecut am vandut 380 de croaziere de lux, dupa ce in 2003 van-dusem 150. Croazierele de lux au inre-gistrat cea mai mare crestere dintre toate ofertele companiei", a spus Nicolae Demetriade, presedintele Happy Tour, unul din cei mai mari tour-operatori de pe piata roma-neasca, care a realizat anul trecut o cifra de afaceri de 23 de milioane de euro, in crestere cu peste 30% fata de 2003.


Contrar perceptiei generale, care le incadreaza in categoria produselor exclusiviste, croazierele de lux sunt destinate si turistilor cu venituri medii. Aceasta pentru ca tarifele depind foarte mult de locatia camerei in interiorul vasului, dar si de momentul in care se face rezervarea, existand posibilitatea achizitiei unui sejur de o saptamana si la un pret de 1.200 de euro, la jumatate fata de pretul normal.


"Daca se alege o camera simpla in interiorul vasului, fara hublou si fara terasa, pretul poate fi de 500-600 de euro de persoana, in camera dubla, pentru o saptamana, de trei ori mai putin decat al unei camere cu hublou sau cu terasa la ocean. La acesta se adauga transportul cu avionul pana in portul din Miami, de 500 de euro", a mai spus Demetriade.


Companiile multinationale au inceput de anul trecut sa trimita angajatii in croaziere de lux, ca forma de recompensa pentru realizari (incentive trip). "Am avut un grup de 46 de persoane de la o companie multinationala care a ales aceasta oferta ca incentive", a spus Demetriade.


Turistii pot cumpara vacantele la preturi reduse, fie daca fac rezervarea foarte din timp - cu un an sau chiar mai mult inainte de plecare - fie cu putin timp inaintea plecarii (o saptamana sau doua), cand vasele acorda discounturi substantiale pentru camerele neocupate.


Ofertele puse in vanzare de agentiile din Romania sunt organizate de cele mai mari companii de croaziere din Statele Unite - Princess Cruises, Royal Caribean Cruise Line, Carnival. Croaziera presupune si vizitarea a cel putin patru orase port, precum si multe posibilitati de distractie pe vas. Cu o capacitate de 3.000 pana la 4.000 de locuri, un vas de croaziera are piscine, terenuri de tenis, cazinouri, cinematografe, teatre, magazine de tip mall.


Sezonul de croaziere in Caraibe este in timpul iernii din Romania, iar vara turistii romani pot merge in Mediterana sau in Marea Nordului. Alte agentii de turism care vand croaziere de lux sunt Marshal Turism si Prestigetours. "Anul acesta vrem sa ne concentram pe promovarea acestui produs pentru ca cererea este din ce in ce mai mare", a spus si Ion Antonescu, presedintele Marshal Turism, care vinde in Romania ofertele companiei americane Royal Caribbean.


Turismul extern a fost unul dintre cele mai dinamice segmente pentru tour-operatorii de pe piata romaneasca, in contextul in care cresterea veniturilor populatiei i-a determinat pe tot mai multi sa aleaga sa-si petreaca vacantele in strainatate. Aceasta cu atat mai mult cu cat in timpul iernii pretul unui pachet de o saptamana in statiuni precum Poiana Brasov sau Predeal poate ajunge si la 700 de euro de persoana. Anul trecut, cele mai solicitate destinatii externe au fost cele exotice - Maldive, Mexic, Cuba - ca urmare a dorintei de noutate a turistilor romani, care au vizitat deja cele mai importante destinatii europene.
georgiana.stavarache@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO