Companii

Cu noi investitii in marketing, Alka asteapta vanzari cu 40% mai mari

03.10.2005, 14:34 94

Compania Alka Romania, care activeaza pe piata napolitanelor si a cafelei, si-a propus pentru acest an o crestere cu circa 40% a cifrei de afaceri, pe fondul cresterii consumului si al unor investitii in marketing.

"Rezultatele din prima parte a acestui an ne confirma asteptarile. Pe primele sase luni ale anului am avut o crestere de 35%, pentru ca in august ritmul sa fie de peste 40%", a spus Amir Krenzia, directorul general al companiei.

Potrivit datelor publicate pe site-ul Ministerului de Finante, compania Alka Co. a realizat anul trecut o cifra de afaceri de 44,3 mil. lei (circa 11 mil. euro), fata de 2003 afacerile s-au ridicat la 33,2 mil. lei (circa 9 mil. euro).

"Anul trecut am investit 2,5 milioane de euro in achizitionarea de tehnologie din Germania pentru lansarea noului produs, iar bugetul de promovare este de circa un milion de euro", a spus Krenzia. Compania a schimbat designul ambalajelor si a introdus un mod de ambalare nou, care, potrivit lui Krenzia, reduce spatiul de depozitare al produselor si, implicit, cheltuielile logistice.

"Inca de acum doi ani am simtit nevoia sa ne definim o noua strategie care sa exprime mai bine valorile companiei. Alka este o afacere de familie si am vrut ca si imaginea produselor sa reflecte acest lucru", explica managerul. Afacerea Alka Romania a luat fiinta in 1994 si este detinuta de familia Krenzia.

In prezent, Alka produce napolitane, biscuiti, cafea si ambaleaza zahar la pliculet, toate activitatile desfasurandu-se in fabrica din Bucuresti. "Activitatea de panificatie este cea pe care ne concentram cel mai mult si in care investim fara rezerve", a spus Krenzia. Potrivit datelor companiei, care citeaza un studiu ACNielsen, marca Alka se afla pe locul doi pe piata napolitanelor glazurate, cu o cota de piata de 11%, si pe locul trei pe piata napolitanelor neglazurate, cu o cota de piata de 10%. Alti ju-catori importanti pe piata napolitanelor sunt Nestle, cu marca Joe, si European Drinks, cu marca Natty.

"Obiectivul nostru este ca intr-un an sa ajungem la o cota de 26% din piata napolitanelor", a adaugat Krenzia.

Alka mai este prezenta si pe piata biscuitilor cu marca Dr. Krantz. Aceasta piata a atras in ultimul an investitii semnificative din partea unor companii precum Elite (care a lansat marca Merlin) sau Supreme Chocolat (care a lansat Ulpio).

Pe piata cafelei, compania s-a axat pe segmentul de cafea boabe espresso. "Pe piata cafelei am avut in trecut o cota de piata foarte mare, de 70%, dar dupa intrarea multinationalelor am realizat ca nu putem mentine aceasta pozitie asa ca ne-am concentrat pe segmentul de nisa al cafelei boabe espresso", a spus Krenzia. Compania mai este prezenta si pe piata semintelor cu marca Nutline.

Un fenomen tot mai pregnant in ultima perioada, spune directorul Alka, este migratia fortei de munca. "O data cu cresterea investitiilor angajatii au tot mai multe oportunitati. Din acest motiv, in cazul companiei Alka, una din componentele de cost care au crescut cel mai rapid sunt costurile salariale", a mai spus reprezentantul companiei. Alka are in jur de 600 de angajati.

georgiana.stavarache@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO