Companii

Cum explică directorul de marketing al low-costului easyJet plecarea din România?

Autor: Mirabela Tiron

13.11.2011, 14:18 431

Grupul britanic easyJet, a doua cea mai mare companie aeriană low-cost din Europa, cu 44,8 milioane de pasageri, va renunţa din ianuarie anul viitor la zborurile din România, după mai bine de patru ani în care a operate de pe aeroportul din Otopeni.

Peter Voets, marketing manager pentru Elveţia, Austria şi Europa de Est în cadrul easyJet, spune că nivelul de profitabilitate pe rutele operate din România nu a fost atât de mare pe cât se dorea din cauza costurilor mari operaţionale.

"Cu siguranţă am fi avut o profitabilitate mai bună în condiţiile înregistrării unor costuri operaţionale mai mici. Taxele pe aeroportul Otopeni sunt foarte mari", a declarat Peter Voets

El a mai precizat că la momentul când se pregătea intrarea pe piaţă, în 2007, s-a luat în calcul operarea pe aeroportul Băneasa, însă aeroportul nu a îndeplinit cerinţele noastre vizavi de securitate. "Mai mult, nici nu am găsit suficientă transparenţă din partea managementului", a declarat Peter Voets. El nu a detaliat ce criterii de securitate nu au fost îndeplinite.

easyJet opera şapte zboruri săptămânal spre Madrid şi cinci spre Milano, înregistrându-se 200.000 de pasageri în 2009. Date legate de valoarea afacerilor nu au fost făcute publice, însă potrivit estimărilor ZF, businessul easyJet se ridica la 30 de milioane de euro, fiind luat în considerare un venit mediu de 150 de euro pe pasager.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO