Companii

Cum reuşesc retailerii de modă să facă profit chiar din primul an?

Cum reuşesc retailerii de modă să facă profit chiar din primul an?

Autor: Cristina Rosca

07.09.2011, 16:15 480

Piaţa locală de fashion a fost mai puţin afectată de criza economică mondială decât alte domenii, acest lucru fiind demonstrat de evoluţiile favorabile ale afacerilor celor mai mari jucători şi de faptul că aceştia au continuat să investească pe piaţa locală, deschizând noi magazine, cum este cazul H&M sau Zara. Şi în primele şase luni ale acestui an, cand consumul a continuat să scadă cu peste 5%, piaţa de fashion a crescut cu 5-10%, potrivit agenţiei de cercetare de piaţă Euromonitor şi jucătorilor din domeniu.

Deşi retailerii din fashion investesc în publictate şi amenajarea magazinelor şi a vitrinelor, ei reuşesc în continuare să obţină profit, unii chiar din primul an.

Anca Tăzlăoanu, brand consultant pentru agenţia de strategie şi design de brand BrandTailors, spune că există un cumul de factori care garantează profitabilitatea marilor retaileri internaţionali de îmbrăcăminte încă din primul an de prezenţă pe piaţă. În primul rând, este vorba de experienţa pe care o au nu doar în producerea de îmbrăcăminte, ci mai ales în comercializarea ei. Acest lucru se reflectă în alegerea spaţiilor de retail, în malluri sau aglomerări comerciale. "Apoi un rol important îl joacă şi decorarea vitrinelor, acesta fiind poate cel mai important vector de comunicare al brandului". Aceasta nu se face deloc întâmplător, ci conform modelului impus la nivel global în fiecare sezon, având la bază un concept dezvoltat de către specialişti care fac asta de zeci de ani.

Retailul de îmbrăcăminte este una dintre pieţele locale cu potenţial, în condiţiile valoarea acesteia ar putea creşte de la 1,9 mld. euro anul trecut la 4,2 mld. euro în 2020. Acest lucru atrage tot mai mulţi jucători în România, precum H&M sau New Look, doar în acest an. Mai mult, jucătorii deja prezenţi au mizat pe expansiune (Inditex, New Yorker şi C&A).


Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO