Companii

Lupta „marilor“ din fashion se mută la Cluj. H&M şi New Look deschid magazine în aceeaşi zi

Lupta „marilor“ din fashion se mută la Cluj. H&M şi New Look deschid magazine în aceeaşi zi

Foto Silviu Matei

Autor: Laurentiu Cotu

07.09.2011, 00:04 2120

Clujul devine al doilea pol al modei locale în condiţiile în care retailerii H&M şi New Look vor deschide pe 15 septembrie primele lor magazine în oraşul din inima ţării. Tot în Cluj, Inditex, liderul pieţei de fashion deţine deja nouă unităţi, acesta fiind primul oraş unde spaniolii au intrat direct pe piaţa locală în urmă cu patru ani.

Grecii de la Fourlis Group, care deţin în România franciza Intersport prin intermediul subsidiarei Genco Trade, vor deschide cel de-al treilea magazin de pe piaţa locală al retailerului britanic New Look, în Polus Center Cluj. Totodată, în aceeaşi zi, respectiv 15 septembrie, şi-au anunţat intrarea pe piaţa clujeană şi suedezii de la H&M, care au intrat în România, în luna martie a acestui an, când au deschis primul magazin din Capitală. Spre deosebire de britanicii de la New Look care intră în Polus Center, suedezii de la H&M au ales să-şi deschidă unitatea de la Cluj în cel de-al doilea mall din oraş, respectiv în Iulius Mall.

Spaniolii de la Inditex, cel mai mare retailer de pe piaţa locală, cu afaceri de circa 100 de milioane de euro şi care deţin un portofoliu de şapte branduri - Zara, Zara Home, Bershka, Stradivarius, Pull&Bear, Oysho şi Massimo Dutti - sunt prezenţi în ambele centre comerciale.

Cui se adresează

Astfel, primele magazine deschise direct de spanioli au fost în Polus Cluj în 2007. Atunci retailerul inaugura patru unităţi - Zara, Bershka, Pull&Bear, Stradivarius. Trei ani mai târziu, aceeaşi formulă de magazine era aplicată şi în mallul Iulius Mall Cluj. Recent a fost deschis în Iulius Mall şi un Massimo Dutti.

Retailerii H&M şi New Look au acelaşi target, respectiv persoanele cu venituri medii, ca şi Bershka şi Stradivarius. Zara, cel mai mare retailer de pe piaţa locală, care asigură peste jumătate din veniturile Inditex în România, se adresează persoanelor cu venituri peste medie.

Spre deosebire de principalii săi competitori - Inditex, H&M, C&A şi New Yorker - brandul britanic New Look intră pe piaţa locală în franciză, fiind adus de grecii de la Fourlis Group, care deţin în România şi franciza magazinelor Intersport prin intermediul subsidiarei Genco Trade. În 2010 afacerile companiei Genco Trade au fost de 192,7 mil. lei (45,8 mil. euro), în scădere de la 337,5 mil. lei (80 mil. euro) în 2009. Compania a pierdut distribuţia Samsung după ce coreenii şi-au deschis o reprezentanţă proprie în România, însă Fourlis Group a completat ieşirea din portofoliu a produselor Samsung cu brandul de modă New Look, care deţine peste 1.000 de magazine în Europa şi Asia.

Ofensiva începe din Capitală

Primele unităţi New Look de pe piaţa locală au fost inaugurate în a doua parte a lunii august, respectiv începutul lunii septembrie în centrele comerciale AFI Palace Cotroceni şi Băneasa Shopping Center din Bucureşti.

Pe termen mediu, respectiv cinci până la opt ani, reţeaua de magazine New Look ar putea ajunge la 20 de unităţi. Retailerul britanic de îmbrăcă­minte New Look şi-a propus investiţii de circa 10 mil. euro în România, conform unor informaţii anterioare.

Ca strategie de extindere, magazinele New Look vor fi amplasate în centre comerciale unde există deja sau se vor deschide unităţile principalilor competitori de la Inditex, C&A sau New Yorker. Tot în Bucureşti şi-au început ofensiva şi suedezii de la H&M.

Cei doi retaileri mai au încă drum lung de parcurs până să ajungă din urmă Inditex, care va depăşi 70 de magazine până la finalul anului.

Lupta pe preţ

În condiţiile în care preţul a devenit principalul argument de achiziţie, lupta pe preţ în fashion, la fel ca şi în alte domenii, se ascute.

Preţurile produselor din cea mai recentă colecţie a H&M variază între 39,90 de lei pentru puloverele pentru femei şi 89,90 de lei pentru rochiile tricotate, sau 39,90 de lei pentru cămăşile bărbăteşti şi 159 de lei pentru jachete.

În cazul produselor New Look, în România, preţurile încep de la 79 de lei pentru rochii, 49 de lei pentru jeans, 89 de lei pentru jachete şi 35 de lei pentru încălţăminte.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO