Companii

Cum se schimba piata locala de vodca dupa preluarea Absolut de catre Pernod Ricard

Cum se schimba piata locala de vodca dupa preluarea Absolut de catre Pernod Ricard

Tudor Furir, directorul general al Pernod Ricard Romania: Pentru 2008 estimam o crestere a cifrei de afaceri cu 40-50%, fara a lua in considerare vanzarile Absolut. Whisky-ul ramane principala categorie, cu o cota de peste 60% din total vanzari.

02.06.2008, 19:10 297

"Pentru Pernod Ricard Romania, Absolut se integreaza perfect in portofoliu. Vom dezvolta o strategie de portofoliu asemanatoare cu cea pentru whisky. Wyborowa pe segmentul mainstream, Absolut pe segmentul premium si Exquisite pe segmentul superpremium. Odata cu integrarea Absolut, Pernod Ricard devine liderul pietei de bauturi alcoolice importate cu o cota de piata care tinde spre 30%", a declarat Tudor Furir, directorul general al Pernod Ricard Romania.
Pernod Ricard, al doilea producator de bauturi alcoolice din lume, a achizitionat la sfarsitul lunii martie compania Vin & Sprit (V&S) de la guvernul Suediei cu suma de 5,28 de miliarde de euro. In urma acestei achizitii, compania franceza a castigat brandul de vodca Absolut.
La nivel local, vodca Absolut, aflata deocamdata in portofoliul companiei Cristalex, genera vanzari anuale de 200-250 mii litrii sau 13% din cifra de afaceri a importatorului, adica potrivit estimarilor ZF in jur de 2,5 milioane de euro. Cu toate acestea, Dan Ursu, directorul general al Cristalex nu vede urmari negative ale iesirii acestei marci din portofoliul companiei. "Vom aduce cu siguranta un alt brand premium de vodca", spune el.
Pentru Pernod Ricard insa, viitorul importator al brandului, miscarea este deosebit de importanta, in contextul in care filiala locala a francezilor avea deja o pozitie solida pe segmentul de whisky, cu Chivas si pe gin cu Beefeater, insa nu detinea o marca de vodca puternica.
Importurile de vodca acopera mai putin de 1% din vanzarile totale interne pe acest segment, insa aportul unor marci precum Finlandia sau Absolut la imaginea importatorilor locali este semnificativ.
Primele trei branduri pe piata importurilor de vodca sunt Finlandia (distribuit de BDG Import), Absolut (achizitionat de Pernod Ricard) si Smirnoff ( din portofoliul Sollers PPD), potrivit unui studiu International Wine and Spirits Report (ISWR), care cuprinde date pentru anul 2006.
Vanzarile de vodca s-au ridicat anul trecut la peste 80 mil. euro (269,6 mil. lei), in crestere cu 13% in lei, in timp ce volumele s-au diminuat cu aproape 8%, potrivit unei analize a companiei de cercetare a pietei Nielsen.
Piata este dominata de producatorii interni, Prodal si Scandic Distilleries, companie din grupul de firme European Drinks detinut de fratii Ioan si Viorel Micula. Celor doi jucatori mari li se alatura Alexandrion Group Romania, Prodalcom Botosani si Prodvinalco Cluj. Primii cinci jucatori de pe piata de vodca detin o cota valorica de 69,6%, potrivit studiului Nielsen.
Pernod Ricard a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 68 milioane de lei (20,3 milioane de euro), cu 78% mai mare decat in 2006, cand a fost de 38,2 milioane de lei (10,8 milioane de euro).
"Cresterea a fost data de integrarea brandurilor Allied Domecq, in iulie 2006, dar si de cresterea organica a brandurilor din portofoliu. Motorul cel mai important al cresterii il reprezinta categoria whisky, unde Ballantines si Chivas Regal au inregistrat evolutii semnificative. Un alt factor important este acela ca Pernod Ricard Romania are un portofoliu complet, cu branduri in toate categoriile importante. Strategia de portofoliu a fost un factor determinant al cresterii din 2007", a explicat Furir.
Filiala locala a gigantului francez Pernod Ricard a finalizat primele trei luni ale acestui an cu o crestere a cifrei de afaceri de peste 70% fata de aceeasi perioada a anului precedent.
"Pentru 2008 estimam o crestere a cifrei de afaceri cu 40-50%, fara a lua in considerare vanzarile Absolut. Whisky-ul ramane principala categorie, cu o cota de peste 60% din total vanzari", a afirmat directorul general al Pernod Ricard.
Tranzactiile la nivel mondial, dar si noile parteneriate semnate de importatorii locali cu producatorii au dus la consolidarea pietei de bauturi alcoolice din import si la detasarea a doi jucatori mari Pernod Ricard si Sollers PPD (Diageo), respectiv a trei importatori independenti BDG Import, Cristalex si Lerida.

Domina productia locala
La nivel local, vodca Absolut, aflata deocamdata in portofoliul companiei Cristalex, genera vanzari
anuale de 200-250 mii litrii sau 13% din cifra de afaceri a importatorului, adica potrivit estimarilor ZF in jur de 2,5 mil. euro.
Primele trei branduri pe piata importurilor de vodca sunt Finlandia (distribuit de BDG Import), Absolut (achizitionat de Pernod Ricard) si Smirnoff ( din portofoliul Sollers PPD), potrivit unui studiu International Wine and Spirits Report (ISWR), care cuprinde date pentru anul 2006.
Piata este dominata de producatorii interni, Prodal si Scandic Distilleries, companie din grupul
de firme European Drinks detinut de fratii Ioan si Viorel Micula.
Primii cinci jucatori de pe piata de vodca detin o cota valorica de 69,6%, potrivit unei analize a companiei de cercetare a pietei Nielsen.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO