Companii

Dacia a avut pierderi de aproape 400 miliarde de lei in 1999

30.03.2000, 00:00 27




Pierderile inregistrate de constructorul pitestean de automobile Dacia in 1999 se ridica la aproape 400 milarde de lei, iar in acest an oficialii companiei estimeaza injumatatirea rezultatelor negative pana la 181,8 miliarde de lei. "Privatizarea Dacia a avut la momentul oportun. Societatea se confrunta in prezent cu o scadere fara precedent a vanzarilor, evolutie care nu putea fi sustinuta doar de catre Dacia, fara suportul Renault", a declarat Constantin Stroe, directorul general al fabricii de automobile. Pierderile vor fi acoperite, spun oficialii Dacia, prin diminuarea capitalurilor proprii la capitolul rezerve, fara a fi afectat insa capitalul social. Societatea a realizat anul trecut o cifra de afaceri de 4.050,16 miliarde de lei, pe fondul unor venituri totale de 4.275,14 miliarde de lei si a unor cheltuieli totale de 4.669,06 miliarde de lei. In cadrul Adunarii Generale a Actionarilor (AGA), care a avut loc in 24 martie, a mai fost aprobat si Bugetul de Venituri si Cheltuieli (BVC) pentru acest an. Dacia estimeaza, pentru acest an, realizarea unei cifre de afaceri de 6.170,4 miliarde de lei, pe fondul unor venituri totale de 6.287,9 miliarde de lei si al unor cheltuieli de 6.469,7 miliarde de lei. Recent, conducerea Dacia a anuntat ca primul model dezvoltat de uzina de automobile din Pitesti de la preluarea de catre Renault va fi oferit pe piata interna la un pret de numai 5.000 Euro, valoare cu circa 1.000 Euro mai redusa fata de pretul anuntat initial de reprezentantii Renault. Noul model, numit X90, va fi introdus pe piata, potrivit surselor Dacia, la sfarsitul anului 2003. Potrivit oficialilor Dacia, primele surprize in materie de face-lifting al unor produse actuale ar urma sa apara spre sfarsitul acestui an. Compania Renault a organizat, la inceputul acestei luni, o intalnire a furnizorilor de echipamente francezi cu furnizorii romani ai Dacia. Scopul final este, potrivit oficialilor Dacia, incheierea unor contracte pe termen lunig cu furnizorii romani, la standarde de calitate Renault. Acest fapt poate fi realizat fie prin firme mixte, constituite cu furnizori francezi ai Renault, fie prin transfer de tehnologie de la acestia. In momentul de fata, din 87 de furnizori majori ai Dacia, numai 15 pot face fata acestor standarde, potrivit afirmatiilor oficialilor companiei pitestene.





Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO