Companii

Daewoo Electronics incearca sa recupereze in 2005 ce a pierdut in acest an

22.12.2004, 00:00 29

Daewoo Electronics va inregistra in acest an o cifra de afaceri de 24 de milioane de euro, in scadere cu 20% fata de cele 30 de milioane de euro inregistrate anul trecut. Situatia se va schimba anul viitor, cand scaderea va fi recuperata aproape in totalitate, potrivit directorului de marketing al companiei, Anca Rosu.
Piata romaneasca de produse electronice si electrocasnice a inregistrat in acest an o evolutie modesta fata de anul trecut. Daca in caul produselor electronice vanzarile s-au situat in mare cam la acelasi nivel, in cazul asa numitelor produse albe, adica a frigiderelor, aragazurilor si a celorlalte aparate electrocasnice s-a inregistrat o scadere importanta.
"Dupa prima jumatate a anului vanzarile de produse electrocasnice au scazut puternic. Chiar daca in a doua parte a anului acestea si-au revenit, este insa imposibil sa se recupereze scadere din prima parte a anului", este de parere Anca Rosu.
Scaderea achizitiilor in rate, o data cu introducerea in februarie a noilor norme de creditare de catre Banca Nationala a Romaniei a facut ca in prima parte a acestui an ponderea achzitiilor in rate, principalul motor de crestere al pietei de anul trecut, sa scada puternic. In aceste conditii multi dintre cumparatorii de produse electronice si electrocasnice s-au orientat catre produse din gama ieftina.
Ca atare, marcile pozitionate in segmentul mediu, precum a fost cazul Daewoo, au fost printre cele mai afectate.
"In plus, produsele in care eram pozitionati foarte bine in piata, cum este cazul frigiderelor si aparatelor de aer conditionat au mers cel mai prost, vremea avand o oinfluenta hotaratoare", adauga Anca Rosu.
Astfel, daca anul trecut produsele electronice si cele electrocasnice detineau fiecare aproximativ jumatate din vanzarile Daewoo Electronics in Romania, anul acesta ponderea produselor electrocasnice a scazut pana la aproximativ 40%.
"Cel mai bine au mers produsele cu un grad inalt de tehnologie, apoi masinide spalat, cuptoare cu microunde, DVD, camere foto digitale si cam tot ce este digital", adauga Anca Rosu.
Oficialul Daewoo Electronics Romania spune ca tocmai aceste produse din categoriile superioare vor permite companiei sa inregistreze anul viitor cresteri ale vanzarilor.
"Anul viitor vom ajunge la 28 de milioane de EURO, ceea ce reprezinta o crestere de peste15% o data cu diversificarea gamei de produse si largirea ei cu produse din gama superioara, produse pentru clientii cu venituri ridicate", ami spune Anca Rosu.
Producatorul coreean Daewoo Electronics este prezent pe piata romaneasca din anul 1995, cele mai bine vandute produse fiind televizoarele, masinile de spalat, cuptoarele cu microunde si aparatele de aer conditionat.
Daewoo Electronics Romania functioneaza din anul 2003 ca reprezentanta, grupul coreean luand atunci decizia de a separa activitatea de marketing si promovare de activitatea de vanzari. In prezent importul si distributia produselor Daewoo Electronics sunt realizate prin intermediul dealerilor locali, precum Altex, Cosmo, Domo, Flanco, Zass, Quasar, hypermarketurile Carrefour si Cora, magazinele tip Cash & Carry Metro, Selgros si o retea de 200 de dealeri proprii. Anterior Daewoo Electronics Romania includea si activitati de import si distributie.
In 2002, ultimul an cand Daewoo Electronics Romania a desfasurat si activitati comerciale in afara celor de marketing, compania a realizat, potrivit datelor Ministerului de Finante, o cifra afaceri de peste 17,2 milioane euro la cursul mediu anuntat de BNR. ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO