Companii

De ce a ales Procter & Gamble orasul Ploiesti pentru o fabrica destinata 90% pietelor externe

De ce a ales Procter & Gamble orasul Ploiesti pentru o fabrica destinata 90% pietelor externe

Ramona Brad, external relations group leader in cadrul Procter & Gamble Romania: Unul din argumentele aduse in favoarea Romaniei a fost statutul acesteia de membra a UE

30.09.2008, 20:17 484

"Pana acum doi ani, Romania nu era pe radarul Procter & Gamble pentru astfel de investitii (proiecte greenfield cu importanta regionala - n. red.)", spune Ramona Brad, external relations group leader in cadrul Procter & Gamble Romania.

Perspectiva intrarii Romaniei in Uniunea Europeana a schimbat insa modul de abordare a pietei de catre compania americana. In 2006, P&G a deschis un centru regional de servicii la Bucuresti, cu 150 de angajati in prezent, totul pornind de la propunerea lui Jose Medran, seful P&G Romania, ca si piata locala sa fie analizata pentru acest proiect. Recent, compania a anuntat investitii de peste 100 de milioane de dolari in constructia unei fabrici de produse de ingrijire a parului pe un teren de 25 de hectare din Parcul Industrial Ploiesti.
"Unul din argumentele aduse in favoarea Romaniei a fost statutul acesteia de membra a Uniunii Europene. Am luat in calcul si posibilitatile de a incheia parteneriate cu statul roman", afirma Ramona Brad.
Compania poarta discutii cu autoritatile romane pentru a primi facilitati din partea statului pentru investitia de 100 de milioane de dolari. Brad mai spune ca P&G ar putea incheia un parteneriat cu statul roman pentru programe de calificare a fortei de munca. "Este imbucurator faptul ca, in trecut, zona Ploiestiului a avut un profil petrochimic. Speram ca si cei care au plecat din zona pentru a munci in afara sau in alte regiuni sa revina", mai spune Brad.
Fabrica va fi construita pe un teren concesionat de autoritatile locale pe 45 de ani, pe care P&G a platit circa 9 milioane de euro, potrivit unor surse din piata.
"In Romania, am ales varianta parcului industrial pentru ca acesta ofera facilitati legate in special de administrarea lui", a precizat reprezentantul P&G. Pe lista locatiilor posibile a fost si un parc industrial din Timisoara.
Unitatea Procter &Gamble de la Urlati (langa Ploiesti), care va fi inaugurata in prima jumatate a anului 2010, va fi a doua fabrica de produse de ingrijire a parului detinuta de companie in Europa, prima fiind localizata in Franta.
In primul an, noua fabrica va avea 300 de angajati, iar 90% din productie se va duce pe pietele externe europene, in special in Europa Centrala si de Est, potrivit Ramonei Brad.
Tot la Urlati ar putea veni unul dintre cei mai mari furnizori ai P&G, producatorul american de ambalaje Plastipak. Potrivit reprezentantilor Parcului Industrial Ploiesti, compania a incheiat deja un precontract pentru un teren de 10 hectare langa locatia P&G.
 Portofoliul local de produse de ingrijire a parului al P&G cuprinde brandurile Pantene, Head & Shoulders si Wash & Go. La nivel local, compania americana detine in prezent o singura fabrica in Timisoara, achizitionata de la stat in anul 1995.
Investitiile in fabrica de detergenti a Procter & Gamble de la Timisoara au ajuns la 40 de milioane de dolari, de la preluarea acesteia si pana in prezent, potrivit datelor furnizate de companie. Aproximativ 50% din productia fabricii P & G din Timisoara este exportata pe pietele din regiune.
Cifra de afaceri consolidata a Procter & Gamble in Romania a fost anul trecut in jurul a 250 mil. euro, plasand astfel compania pe primul loc pe piata locala a bunurilor de larg consum nealimentare. Cel mai mare competitor al P&G, compania Unilever, si-a reorganizat recent activitatile locale de productie prin mutarea a doua fabrici de produse alimentare pe platforma sa industriala de la Ploiesti. Orasul Ploiesti a devenit astfel singura locatie de productie a Unilever in Romania.
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO